Jump to content
Annons

Ljudkort


Mr163

Recommended Posts

Kan någon här i forumet hjälpa mig om vilken ljudkort som skulle passa bra för en Studio Projekts B1? Kan jag köra Studio Projekts B1 Micen med en extern ljudkort som ansluts via USB och har XLR ingång? Kan ni hjälpa mig och berätta vart jag kan skaffa en sån mic och en billig men bra ljudkort isf? Datorn har ingen Firewire så måste köra USB. Är det ngn skillnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan någon här i forumet hjälpa mig om vilken ljudkort som skulle passa bra för en Studio Projekts B1? Kan jag köra Studio Projekts B1 Micen med en extern ljudkort som ansluts via USB och har XLR ingång? Kan ni hjälpa mig och berätta vart jag kan skaffa en sån mic och en billig men bra ljudkort isf? Datorn har ingen Firewire så måste köra USB. Är det ngn skillnad?

Teoretiskt sett kan du köra B1 med vilket ljudkort som helst så länge det har inbyggd preamp, dvs kan ge "ström" till micken. Ett tips på ett bra externt usb-ljudkort är EMU 0404 usb, kanske inte det billigaste du kan hitta med det har fått väldigt fina omdömen. B1 hittar du i de flesta musikaffärer, kolla prisjakt.nu för bästa pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...