Heljarmadr Postat 25 november 2008 Dela Postat 25 november 2008 Jag funderar hur jag lämpligast ska frakta mina instrument från norrland till Sthlm. Det gäller elbas, gitarrer och en midi-keyboard. Jag har inga case till vare sig basen eller gitarrerna. Har ni några bra tips på hur man kan bära sig åt för att få ner dem säkert och till en rimlig kostnad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 25 november 2008 Dela Postat 25 november 2008 (redigerat) utan fodral så är det nog säkrast och billigast att ta bussen med instrumenten... EDIT; Nja... misstänker att du ska åka från Lule? Då skulle jag ta tåget... Redigerat 25 november 2008 av Umemagnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Heljarmadr Postat 25 november 2008 Trådstartare Dela Postat 25 november 2008 utan fodral så är det nog säkrast och billigast att ta bussen med instrumenten... Ja det är ju så, tyvärr är jag inte på plats så det skulle innebära två resor för mig och det är knappast ett billigt alternativ :/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Opus99 Postat 25 november 2008 Dela Postat 25 november 2008 (redigerat) Man kan höra med fraktföretag som kör lastbilar, om de har någon som ska neråt, och kan ta med för en liten summa. Men då för man vara beredd på att möta upp killen dit han ska, eller på vägen, och han lär nog inte vänta många minuter om han är på väg. Är man lite vild kan man höra med t.ex. dans- eller coverband som utgår ifrån Luleå, och höra om de ska neråt. Dom brukar ofta vara väldigt hjälpsamma. Men se då till att killen i Luleå kör grejorna till bandet, för dom kanske inte vill åka en omväg och hämta upp grejorna. PS. tyvärr finns det inte tågspår upp till luleå. Det som går från stockholm och efter kusten stanna i härnösand. .DS Redigerat 25 november 2008 av Opus99 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Heljarmadr Postat 26 november 2008 Trådstartare Dela Postat 26 november 2008 Man kan höra med fraktföretag som kör lastbilar, om de har någon som ska neråt, och kan ta med för en liten summa. Men då för man vara beredd på att möta upp killen dit han ska, eller på vägen, och han lär nog inte vänta många minuter om han är på väg. Är man lite vild kan man höra med t.ex. dans- eller coverband som utgår ifrån Luleå, och höra om de ska neråt. Dom brukar ofta vara väldigt hjälpsamma. Men se då till att killen i Luleå kör grejorna till bandet, för dom kanske inte vill åka en omväg och hämta upp grejorna. PS. tyvärr finns det inte tågspår upp till luleå. Det som går från stockholm och efter kusten stanna i härnösand. .DS Mjo det var ju en idé faktiskt, försöker sprida ordet där uppe bland folk, ifall det är någon som ska köra ner eller känner någon som ska köra ner så betalar jag ju gärna lite bensinpengar för plats i baksätet tex. Tågspår? Det går tåg ända upp till Narvik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.