Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är som så att vi håller att starta en skolradio här på min skola och har nu kommit till problemet hur vi ska få ut den över skolan. Troligtvis rör det sig om 4-5 högtalare på ovanvåningen och tre på nedre.

Vårt problem är att vi inte vet hur vi ska få ut radion från själva "radiorummet" till högtalarna. Alltså, om vi ska dra en väldans massa sladd till varje högtalare (tappar vi inte väldigt mycket ljudstyrka då?) eller om det finns andra möjligheter, typ streama via skolans nätverk eller något annat. Vad vet jag... :rolleyes:

Hela grejen är att vi behöver en metod som garanterat fungerar, det spelar ingen roll om detta är den bästa lösningen eller inte.

Tacksam för all hjälp jag kan få! :rolleyes:

Annons
Postat

Det blir nog en massa kabblar. Vet inte om det finns något trödlöst system för sådant :S. (satelit högtalare)

Köp massa radios istället för högtalare, och ställ ut :rolleyes:

Postat

Jag använder Airfoil här hemma för att slippa kablar. Funkar suveränt.

Har ni möjlighet att streama över nätverket på ett smidigt sätt så är ju det att föredra framför att dra nya kablar. Men annars går det ju bra med ett vanligt pa-system också.

Postat
Jag använder Airfoil här hemma för att slippa kablar. Funkar suveränt.

Har ni möjlighet att streama över nätverket på ett smidigt sätt så är ju det att föredra framför att dra nya kablar. Men annars går det ju bra med ett vanligt pa-system också.

Det finns med andra ord :rolleyes:.

Men hur fungerar det då? Hur får du ljudet till högtalarna?? Form av sändare-mottagare eller?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.