Jump to content
Annons

Recommended Posts

gbr (oregistrerad)
Postat

hur gör man för att kunna spela in midi på ett ställe det redan är midi inspelat och inte få bort det som var där från början. tex om jag vill spela in trummor så vill jag först spela in mina hihats och sen spela in kick och snare över mina hihats, men när jag gör det försvinner hihatsen som jag hade spelat in innan. hur gör man för att det bara ska läggas till och inte spelas över helt.

Annons
Postat

Försvinner det?

Är det inte bara så att det nya spåret läggs ovanpå det gamla och att du efteråt måste gå in och limma ihop de två som ligger ovanpå varandra?

Jag kan inte Protools alls men så funkar det iallafall i Cubase och det fungerade lika i Logic 5.x. Spelar man in ett midispår och sedan ett nytt ovanpå det gamla så låter båda, men bara det nyaste syns på skärmen tills man har limmat ihop dom.

Postat (redigerat)
hur gör man för att kunna spela in midi på ett ställe det redan är midi inspelat och inte få bort det som var där från början. tex om jag vill spela in trummor så vill jag först spela in mina hihats och sen spela in kick och snare över mina hihats, men när jag gör det försvinner hihatsen som jag hade spelat in innan. hur gör man för att det bara ska läggas till och inte spelas över helt.

..på transportkontrollen finns det en knapp som ser ut som två pilar som går ihop till en, aktivera den = MIDI merge.

Redigerat av aolsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.