Jump to content
Annons

Problem med recording


Husfarfar

Recommended Posts

Hej är en riktigt nybörare av Fl. Var och köpte ett litet mixerbord och en microfon idag. Problemet är när jag spelar in så går det inte att lyssna på inspelningen direkt, utan man måste starta om Fl för att de ska funka. Gör jag en ny inspelning då så händer exakt samma sak. Jag får upp att jag har spelat in men jag får inget ljud. Någon som vet vad jag gör för fel?

Är jätte tacksam för all hjälp jag kan få=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej är en riktigt nybörare av Fl. Var och köpte ett litet mixerbord och en microfon idag. Problemet är när jag spelar in så går det inte att lyssna på inspelningen direkt, utan man måste starta om Fl för att de ska funka. Gör jag en ny inspelning då så händer exakt samma sak. Jag får upp att jag har spelat in men jag får inget ljud. Någon som vet vad jag gör för fel?

Är jätte tacksam för all hjälp jag kan få=)

Låter som ett problem med ljudkorts inställningarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej är en riktigt nybörare av Fl. Var och köpte ett litet mixerbord och en microfon idag. Problemet är när jag spelar in så går det inte att lyssna på inspelningen direkt, utan man måste starta om Fl för att de ska funka. Gör jag en ny inspelning då så händer exakt samma sak. Jag får upp att jag har spelat in men jag får inget ljud. Någon som vet vad jag gör för fel?

Är jätte tacksam för all hjälp jag kan få=)

Låter som ett problem med ljudkorts inställningarna

Grejen är de att ljudet funkar när man drar de till den rutan som heter Channel settings och klickar på ljudvågorna som hamnat längst ner på den rutan, och då funkar ljudet men inte i den rutan där inspelningen hamnar först. Vet inte vad rutan heter men de står Pattern 1,2,3 osv. Det är rutan över alla patterns som jag vill att ljudet ska fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej är en riktigt nybörare av Fl. Var och köpte ett litet mixerbord och en microfon idag. Problemet är när jag spelar in så går det inte att lyssna på inspelningen direkt, utan man måste starta om Fl för att de ska funka. Gör jag en ny inspelning då så händer exakt samma sak. Jag får upp att jag har spelat in men jag får inget ljud. Någon som vet vad jag gör för fel?

Är jätte tacksam för all hjälp jag kan få=)

Låter som ett problem med ljudkorts inställningarna

Grejen är de att ljudet funkar när man drar de till den rutan som heter Channel settings och klickar på ljudvågorna som hamnat längst ner på den rutan, och då funkar ljudet men inte i den rutan där inspelningen hamnar först. Vet inte vad rutan heter men de står Pattern 1,2,3 osv. Det är rutan över alla patterns som jag vill att ljudet ska fungera.

Är ditt ljudkort valt som premiär? Jag arbetar inte i FL, men det låter onekligen som ett fel med mjukvaro-inställningarna lr drivisarna till ljudkortet. Kolla www.adlibris.se annars om du inte kan hitta en bok om Fl. och hur man använder sig av det, det brukar stå med inställningar och vanliga problem.

Vad har du för ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...