Bergman (oregistrerad) Postat 2 november 2008 Postat 2 november 2008 Hej! Använder mest FL studio. Nu behöver jag hjälp. Jag undrar hur jag gör för att använda virtual studio technique? Jag har bland annat laddat hem demo på autotune? Men får bara fram .pdf hjälpfiler. Hur ska jag göra för att få det att fungera? 🙂 Tacksam för hjälp!
Tilly Postat 11 november 2008 Postat 11 november 2008 En VST plugg/instrument kommer i olika varianter. Den vanligaste är att det finns en installations fil/setup som man får köra. Under installationen får man välja vilken mapp synten/pluggen ska installeras i. Och självklart ska den installeras i din VST mapp. Om du kollar i din FL mapp på C: så ska du se att du har en vst mapp där. Det andra vanligaste, tex när man laddar hem gratis pluggar är att det kommer i form av en .dll fil. Denna ska man kopiera och klistra in i sin VST mapp i Fruityloops mappen på C:
Bergman (oregistrerad) Postat 12 november 2008 Postat 12 november 2008 Hej! Tack för hjälpen... listade ut det redan innan din utmärkta hjälp. Tog ungefär en timme. Har fått ny energi och jobbar nu på en ny låt.... Ha en skön höst...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.