Jump to content
Annons

Ladda ner trummor från låtar


Riffraff

Recommended Posts

Annons
creel (oregistrerad)

Väldigt sällsynt, finns till vissa album/artister dock. Då har det läckt ut på ett eller annat sätt.

Men från Guitar Hero / Rock Band kan man hitta en del sånt. Googla.

Vet ett forum som har en massa såna, men just nu har jag glömt bort vad det heter och bokmärket har försvunnit 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)
Okej, attans!

Har googlat, men inte hittat nåt. men jag får fortsätta.

Vilken AC/DC-låt vill du ha trummorna från?

Finns den med i typ Rock Band så går det nog att fixa fram.

Jag hittade trummor till många andra band när jag sökte på "original master tracks" för en stund sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Finns det någon sida eller något där man kan få tag på trummljudet från olika låtar? T.ex om jag vill ha en AC/DC låt med bara trummorna som hörs och "jamma" lite till. Finns det att få tag i nånstans mån tro?

www.musicrobot.com/ men sen är det bara att googla på midifiles+drums. Kommer upp en hel del.

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)
Finns det någon sida eller något där man kan få tag på trummljudet från olika låtar? T.ex om jag vill ha en AC/DC låt med bara trummorna som hörs och "jamma" lite till. Finns det att få tag i nånstans mån tro?

www.musicrobot.com/ men sen är det bara att googla på midifiles+drums. Kommer upp en hel del.

Det är ju inte MIDI han vill ha, utan riktiga ljuden, om jag inte missförstått det.

Link to comment
Dela på andra sajter

"backingtracks" tror jag är termen du söker. Kan vara allt utom gitarr t.ex, eller allt utom sång...

Finns lite olika forum på nätet, sök på den termen så kanske du hittar något. Dock brukar det inte vara originalljuden utan någon ambitiös själ som satt ihop bakgrunden själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det någon sida eller något där man kan få tag på trummljudet från olika låtar? T.ex om jag vill ha en AC/DC låt med bara trummorna som hörs och "jamma" lite till. Finns det att få tag i nånstans mån tro?

www.musicrobot.com/ men sen är det bara att googla på midifiles+drums. Kommer upp en hel del.

Midifiler hjälper väl inte mycket i det här fallet va?

Sök på "multitrack" plus låttitel eller artistnamn. Finns lite grejor här och där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen, ska kollas upp.

Låten är Highway to hell, men sen vore det kul rent allmänt att hitta backingtracks till fler låtar.

EDIT:

Hittade precis en användare på Youtube vid namn BackingTracks som hade en del AC/DC låtar med enbart trummor och bas. Det får duga så länge 😎

Redigerat av Riffraff
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...