Burnie Postat 27 oktober 2008 Postat 27 oktober 2008 Jag har precis köpt Superior drummer 2.0 och får det inte att funka så bra, får hela tiden upp skylten "lost communikation with interface try to increase buffersize" säger också nåt om check "valid clock source" Varför tappar jag kontakten med 003:an hela tiden med Superior, när det alltid har funkat klockrent med EZ drummer ? det ska väl inte vara någon skillnad i pro tools inställningar ? Jag har provat både låg och hög buffersize, men det har ju funkat klockrent med EZ drummer hela tiden, vad är det som händer med Superior helt plötsligt. EZ drummers ljudfiler ligger på interna disken, medans Superiors ljudfiler la jag på den externa, kan det ha betydelse?? Mina inställningar i playback engine är: HW Buffer size: 256 RTAS processors: 1 processor CPU usage Limit 99% samt Clock Source: internal Har jag gjort nåt galet? Hoppas någon kan hjälpa mig Mvh Björn
Burnie Postat 28 oktober 2008 Trådstartare Postat 28 oktober 2008 PROBLEMET LÖST !!! Jag får väl svara på min egen fråga. Prova att installera om ljudfilerna till den interna disken, och hämta den senaste versionen av Superior så ska du se att det löser sig. Mvh Björn
Burnie Postat 28 oktober 2008 Trådstartare Postat 28 oktober 2008 Tack för hjälpen Björn, Det funkade!! Mvh Björn
Anders F Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Vad skönt att Björn kunde hjälpa dig så att det löste sig 🙂 MVH Anders
hegobald Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Kunde inte ha sagt det bättre själv 🙂 Tack för hjälpen Björn, Det funkade!!Mvh Björn
Burnie Postat 28 oktober 2008 Trådstartare Postat 28 oktober 2008 Ja, den där Björn verkar vara en bra kille 🙂
Hellpig Postat 28 oktober 2008 Postat 28 oktober 2008 Är det Björnie i egen hög person(er). Nu blev det allt lite schizofränt humoristiskt tror jag. /tråkhumor off
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.