Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Så jag har börjat leta en ny bärbar för musikproduktion. Har kollat runt lite, är sugen på macbooken. Den billigaste då. Annars blir det lite saftigt. Det jag är ute efter är en dator som klarar av att spela in sång utan att ladda varje inspelning i 3 minuter (har en Hp nu med Windows och det kan gå riiiktigt segt ibland, särskilt när man ska spela in många, många dubbar.)

De program jag använder mig av är Sonar LE och Fruity loops. Det är viktigt att dessa program funkar. Kollar in Sonar-fodralet, men det verkar inte som det funkar på Mac ser jag nu ??

Några andra tips?

Viktigt att det är en bärbar som sagt. Prislappen får gärna ligga runt 10 000. Sen så ska batteriet gärna hålla ett tag. Och den bör gå tyst när fläkten går igång. Och -viktigast, att fruity loops och Sonar LE funkar.

Annons
Postat

Har inga direkta rekommendationer. Men en MacBook är ingen bra idé för din del om du inte vill byta mjukvara. Varken Sonar eller FL finns ju till MacOS, och isåfall måste du ju ändå köra Windows på den. Sen kan jag inte påstå att den är särskilt tyst när fläkten går igång heller (sitter ju bara en i den).

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Då blir det PC dessvärre dom programmen finns nog inte till mac det är jag nästan säker på. Om man läser i trådar här så verkar problemet med nya bärbara datorer i dagsläget vara att det inte är så lätt att hitta en med XP bara med Vista. Dom flesta verkar tycka att Vista inte funkar för musik i dagsläget men det kanske ändras i framtiden vem vet, det kanske är dumt att chansa så kolla vad som gäller innan du handlar.

Postat

Förresten, såg i en annan tråd att du skrev att det tar 3 minuter att ladda ett spår. Är det ett vanligt ljudspår det är frågan om då? Isåfall skulle jag tippa att det är något fel någonstans som skulle kunna åtgärdas.

Jag menar, så lång tid tog det ju inte ens när man spelade in för 10 år sen. Och jag gissar på att din dator är nyare än så?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.