Jump to content
Annons

Faktureringsvaluta Thomann.de


Andree

Recommended Posts

Hej!

Jag planerar att införskaffa ett digitalpiano av märket Roland FP7 på Cyberstore Thomann, de verkar seriösa vid första ögonkastet. Jag har dock haft en del frågor som jag bett om svar på då jag e-postat dessa till Thomann, men jag får aldrig några svar. Detta tycker jag är oseriöst och jag undrar därför om någon här kan förklara varför de gör på detta sättet? Vill man ha kunder så får man väl se till att visa lite service, även mot dem som ännu inte köpt något. Var finns den svensktalande supporten som alla pratar om?

Oavsett så tänker jag ställa mina frågor här i detta forum eftersom jag tror det finns större chans till svar på det sättet. Jag undrar inledningsvis hur faktureringen går till då man betalar för sina varor. Jag var i dagarna med om att det svenska priset korrigerades på samtliga produkter hos Thomann, förmodligen med hänsyn till att euron har stärkts i förhållande till kronan. När man beställer för lite högre belopp så har ju faktiskt valutakursen en betydelse, i mitt fall "ökade" priset från 13 000 kronor till drygt 13 800 kronor, och detta var bara för själva digitalpianot, sen tillkommer stativ och andra tillbehör. Med andra ord så undrar jag om faktureringen sker i svenska kronor eller i euro? Om den sker i euro så kan man väl genomföra köpet en dag då euron har försvagats, eller?

Kom gärna med information om hur detta fungerar

/Andrée

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag köpte saker härom veckan och det blev 150 kr dyrare i slutändan. Skickade ett mail och fick detta svar:

"Thomann gör alla in- och utbetalningar i Euro. Det är troligt att din bank, eller snarare kortutgivare, tar ut en avgift för transaktionen. Det kan handla om en viss procentsats. Vi har tyvärr inte möjlighet att upplysa om detta eftersom vi helt enkelt inte vet hur mycket de olika bankerna tar betalt för sina tjänster. Undersök gärna din banks villkor, eventuellt blir det en lägre avgift om du t ex gör överföringen direkt via din Internetbank."

Link to comment
Dela på andra sajter

andree jag har skickat dig ett meddelande /pm här på forumet med svar på din fråga 😆

så snällt =)

men hur löd det? skulle vara intressant att få ta del av det? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har handlat hos thomann och dom är seriösa och du betalar i euro själva pryl priset + 15 euro för att dom ska sända sakerna till dig. Dom använder sig av dhl när dom skickar eller ups beroende på pryl du får fråga dom hur dom gör i ditt fall. dhl från tyskland med byte till postens företagspaket som sen levereras ända fram till din dörr eller ups hela vägen från tyskland till din dörr.

Kolla på www.forex.se där hittar du vad euron står i hinnan du lägger ordern. På ditt konto utdrag så tror jag det står om jag kommer ihåg rätt både euro priset och det svenska priset . DU KAN VERKLIGEN LITA PÅ DOM.paket är väl inslagna osv no problem.

Här under har du kontakt information till en svensk på supporten på thomann som du kan ringa till. Registrera ett konto hos thomann samtidigt vid köp så du ser vad som händer med din order sk tracking: Lycka till

to contact your sales rep at Musikhaus Thomann, Anton Larsson,

directly by phone (0049 9546 9223 642), fax (+49/9546/9223-24)

/Håkan

Svaret från Håkan var ovanstående!

Link to comment
Dela på andra sajter

andree jag har skickat dig ett meddelande /pm här på forumet med svar på din fråga 😆

så snällt =)

men hur löd det? skulle vara intressant att få ta del av det? 😄

+1

Känns lite som poängen med ett forum...

😄 typ

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...