Jump to content
Annons

Fasttracker, hjälp!


novabase

Recommended Posts

Nu är det så att jag börja tänka helt plötsligt på åren 96-97 då ja höll på med fasttracker, egentligen var det min bror som höll på men jag gjorde lite smått vid sidan om ☺️, I själva programmet så fanns det färdiga Xm låtar, bla en låt som hette typ mohammed , där en utlänning sjunger om att han ska köpa lök och kan inte sova om nätterna, en annan låt var tex bamse med chipljud osv.

SNÄLLA!, var kan man få tag på dessa låtar igen? någon som känner igen några gammla xm filer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Nu är det så att jag börja tänka helt plötsligt på åren 96-97 då ja höll på med fasttracker, egentligen var det min bror som höll på men jag gjorde lite smått vid sidan om 🙂, I själva programmet så fanns det färdiga Xm låtar, bla en låt som hette typ mohammed , där en utlänning sjunger om att han ska köpa lök och kan inte sova om nätterna, en annan låt var tex bamse med chipljud osv.

SNÄLLA!, var kan man få tag på dessa låtar igen? någon som känner igen några gammla xm filer?

kolla här, kanske finns nåt du letar efter 😎

http://modarchive.org/index.php

Link to comment
Dela på andra sajter

FastTracker har inga färdiga moduler i programmet.

Av det du beskriver så tror jag att Amiga-gruppen Anal Intruders är rätt ände att börja leta i. Det finns ett paket på pirat-bukten.

(Disclaimer: Nu var det mer än 10 år sedan jag hörde något av ovan nämnda och jag vill antagligen inte befattas ideologiskt med AI's eventuella budskap.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det så att jag börja tänka helt plötsligt på åren 96-97 då ja höll på med fasttracker, egentligen var det min bror som höll på men jag gjorde lite smått vid sidan om 😲, I själva programmet så fanns det färdiga Xm låtar, bla en låt som hette typ mohammed , där en utlänning sjunger om att han ska köpa lök och kan inte sova om nätterna, en annan låt var tex bamse med chipljud osv.

SNÄLLA!, var kan man få tag på dessa låtar igen? någon som känner igen några gammla xm filer?

Giiivet 😎

Coolt!

http://mirror.perrra.nu/modules/Perrra/

Jag gjorde ett par 100, men har nog bara dess kvar tror ja

http://mirror.perrra.nu/modules/Perrra/BAJJSA.XM <<--- haha... den vann jag ju fan Dreamhack 99 multicompo med!!

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en jävla massa gamla xm's och mod'ar utbränt på en gammal skiva. Jag är gammal inbiten tracker, hearttracker, protracker, fasttracker och senare Madtracker =P

Kan kolla över samlingen vid tillfälle, men inte nu då det är en j-a massa filer att gå igenom. Glömmer aldrig dom stora på den tiden, Sonic, Lizardking ujuj vilka kungar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det fina tycker jag är att det finns ju fortfarande en "variant" av Fasttracker 2 som går att köra i Win XP. Ser exakt lika ut och fungerar på lika sätt. Dock kommer jag inte ihåg vad det heter.

(Kan kolla upp när jag kommer hem om någon vill veta.)

Finns ju tracker program idag som är 100ggr bättre än gamla Fasttracker II även om den är en klassiker med sitt Snake spel i 😆

Madtracker och Renoise(troligtvis den mest avancerade) stöder båda VST pluggar och har även inbyggd EQ osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

purple motion och skaven var ju riktigt duktiga. Deras demolåtar är det bästa jag hört i genren...

Dom minns jag! Yeah

Lizardking som var en av creme de la creme killarna är ju fortfarande aktiv. Han jobbar än idag som musikskapare(för spel främst) för företaget Starbreeze som skapade Fasttracker II. Dom har ju släppt en del spel titlar till PC. Darkness bland annat 🙂

Kom på att han tom har varit med i en artikel i STUDIO tidigare, Gustav Grefberg heter han =P

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...