Jump to content
Annons

Evolution MK-425C


raccoon

Recommended Posts

Är det bara jag som har problem med att alla knobs på mitt

keyboard redan är "förinställda" i Reason? Även om jag väljer

att assigna dem manuellt verkar det inte ta bort grundinställningarna,

hur blir jag av med detta?

Jag gled runt lite i Propellerheadsforumet, och det verkar som

om att jag ska köra på en annan MIDI-kanal än 1, men jag har inte

lyckats klura ut hur jag ska gå till väga. Är detta rätt lösning måntro?

I så fall ska jag kasta mig över det så fort jag kommer hem :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Midikontroll i Reason är inte problemfri.

Använder du midi learn så är min erfarenhet att det funkar oftast,

men ibland råkar man ut för att flera knappar svarar.

Bara att starta om projektet och testa learn igen.

Har du möjlighet att driva din controller på egen ström så testa det, har för mig att endast usb-försörjning kan innebära problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft exakt samma problem men har tyvärr inte löst det. Fortfarande likadant. Att köra på annan MIDI kanal hjälpte inte. Automatiserar jag i reason gör jag det nu för tiden grovt med musen och ritar sedan ut en bättre automatisering. Kommer du på en lösning så hojta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter lite mer efterforskning på Propellerheads-forumet fick jag tipset om att byta MIDI-kanal på bara kontrollerna, så att kontrollerna kör på en annan kanal än resten av MIDI-signalerna från själva klaviaturet. Har inte hunnit testa detta ännu, men var det detta du hade provat?

Jag har själv försökt att byta kanal på hela keyboardet och inte kontrollerna och klaviaturet för sig (vilket jag antar var det du också provat) - men detta kanske kan funka.

Yes, I had exactly the same problem with my 425. My solution was to reprogram the controller preset values for the 8 knobs in the range 120-128. Take a look in your Evo manual for how to do this (its very straightforward, I just cant remember exactly which buttons to press of the top of my head...)
Redigerat av raccoon
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...