Jump to content
Annons

Tapco S5 vs Adam A7


Curry_Man

Recommended Posts

Hej på er alla,

Har använt mina Tapco S5 några år och är sugen på att uppgradera något, har hört mkt gott om Adam A7.

När Tapco S5 kom ut så gav studio dom högsta betyg.

Hur står dom i jämförelse mot dem nyare Adam A7? Dag o natt skillnad eller? ÄR det värt att byta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

natt och dag utan tvivel..

tapco s5 är en högtalare som är så långt ifrån mitt tycke och smak. jag hade ett par förrut, men de samlade mer damm är guldskivor för mig.. 😛

adam a7 är en miljon ggr bättre..

Link to comment
Dela på andra sajter

natt och dag utan tvivel..

tapco s5 är en högtalare som är så långt ifrån mitt tycke och smak. jag hade ett par förrut, men de samlade mer damm är guldskivor för mig.. 😛

adam a7 är en miljon ggr bättre..

Hej,

jag sitter också och funderar på hur bra Adam A7 är i jämförelse. Sitter med mina Tapco och funderar på att anmäla en skilmässa.... hoppades dock

på att dom inte skulle vara så dåliga. Skulle du kunna utveckla varför dom är så pass mycket bättre? Styrkan med Adam A7.

Vad tycker ni andra?

PS. Har du fått guldskivor? Får man fråga vad du gjort? Coolt som fan ju!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

natt och dag utan tvivel..

tapco s5 är en högtalare som är så långt ifrån mitt tycke och smak. jag hade ett par förrut, men de samlade mer damm är guldskivor för mig.. 😛

adam a7 är en miljon ggr bättre..

Skulle du kunna utveckla varför dom är så pass mycket bättre? Styrkan med Adam A7.

Komponenterna i monitorn, diskanten framförallt. Kontrollen i alla register, fasta stabila basen. Detaljer hörs lätt. Första steget upp mot referens klass kan man säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

natt och dag utan tvivel..

tapco s5 är en högtalare som är så långt ifrån mitt tycke och smak. jag hade ett par förrut, men de samlade mer damm är guldskivor för mig.. 😛

adam a7 är en miljon ggr bättre..

Skulle du kunna utveckla varför dom är så pass mycket bättre? Styrkan med Adam A7.

Komponenterna i monitorn, diskanten framförallt. Kontrollen i alla register, fasta stabila basen. Detaljer hörs lätt. Första steget upp mot referens klass kan man säga.

A7 är en billig modell som innehåller teknik från ADAM:s dyrare serier, så de har inte tullat på kvaliteten när de gjorde den - något som är vanligt annars när en billigare modell ska produceras. Den vann bl a MIPA award som årets bästa närfältare 2007, något som också understryker hur bra den är. Upplösningen är helt underbar och tack vare banddiskanterna, så får man en större sweetspot än med traditionella dometweeters.

Link to comment
Dela på andra sajter

natt och dag utan tvivel..

tapco s5 är en högtalare som är så långt ifrån mitt tycke och smak. jag hade ett par förrut, men de samlade mer damm är guldskivor för mig.. 😱

adam a7 är en miljon ggr bättre..

Hej,

jag sitter också och funderar på hur bra Adam A7 är i jämförelse. Sitter med mina Tapco och funderar på att anmäla en skilmässa.... hoppades dock

på att dom inte skulle vara så dåliga. Skulle du kunna utveckla varför dom är så pass mycket bättre? Styrkan med Adam A7.

Vad tycker ni andra?

PS. Har du fått guldskivor? Får man fråga vad du gjort? Coolt som fan ju!!! 🙂

Haha, näe inga guldskivor ännu.. bara svarta saker som snurrar runt. 😉

Framförallt upplösningen är det skillnad på, sen hur låga mellan och bas spelas upp.. s5 har en liten låda och någon konstig form av boost i låga mellan som jag aldrig kom överens med..

ADAM A7 har tydlighet och en stereobild långt över s5.. men nu är jag väldigt partisk, jag har inte lyssnat på ett par S5:or sen jag sålde av mina för ett är sen, och senast jag använde A7 var någon månad sen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara hålla med om allt bra som sagts om Adam A7. Jag hade ett par Fostex tidigare, förmodligen i samma kvalitetsliga som Tapco, och skillnaden mellan dessa och Adam A7 är faktiskt som natt och dag! Plötsligt vågar man mixa aggressivt. På med 12db diskant? Ja det låter ju rätt så varför inte! Den höga upplösningen gör också att man kan placera element längre bak i ljudbilden och fortfarande höra dem. Så som det ska vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...