m95larek Postat 6 oktober 2008 Dela Postat 6 oktober 2008 Har aldrig riktigt varit nöjd med de gratisreverb jag laddat ner, så igår tog jag hem SIR1 och började rota i denna djungel... Jag tror definitivt det här kan vara något, men har lite svårt att hitta de där riktigt skitsnygga impulsresponserna... Så, vad är era tips? Har bara letat gratisimpulser hittills, men tipsa gärna om de som kostar också! Om jag ska försöka förklara vad det är jag specifikt letar efter så är det nog lite kortare, "varma" rumsreverb, att användas för ackgitarr och sång i singer/songwriter-genren. Kanske en fjällstuga på 5x7 m med träpanelväggar? Vad vet jag... Tacksam för hjälp, Lars Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 6 oktober 2008 Dela Postat 6 oktober 2008 Har du laddat hem Lexicon impulserna från Noisevault? Där finns mycket som är bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
m95larek Postat 6 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 6 oktober 2008 Har du laddat hem Lexicon impulserna från Noisevault?Där finns mycket som är bra. Tack för tipset, ska kolla där nu! ...Wow, fanns en del från Lexicon här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 6 oktober 2008 Dela Postat 6 oktober 2008 http://www.bestservice.de/detail.asp/en/ef...213p113p249p109 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
m95larek Postat 7 oktober 2008 Trådstartare Dela Postat 7 oktober 2008 http://www.bestservice.de/detail.asp/en/ef...213p113p249p109 Tackar, ska kolla upp det! /L Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 Har du laddat hem Lexicon impulserna från Noisevault?Där finns mycket som är bra. Vet du om dom impulsresponserna funkar till Altiverb? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 Dom skall nog funka fint till Altiverb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 Dom skall nog funka fint till Altiverb. Tack! Ska hämta och testa! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.