Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena!

Är på gång att köpa nytt ljudkort.

Har funderat en del på Presonus Firestudio och Firestudio Project

Som jag förstår det så är det samma kort förutom att man genom Adat kan köra 26 in/ut på firestudio,

och 10 in/ut på Firestudio project.

Och att det kortet som kallas Firepod är utgående och ...Project är dennas efterträdare.

Någon som har någon erfarenhet av dessa kort?

om det är nåt att ha..

Tack å hej //Christoffer

Redigerat av Chrick
Annons
Postat

Inte just dom, men jag har ett Firebox. Har jag inte missuppfattat det så ska det sitta samma preamps i dom korten, det är bara antalet preamps och in- och utgångar som skiljer.

Jag tycker att Presonus gör bra ljudkort, har inte haft några problem med mitt Firebox på hela tiden. Jag har kört det under Win XP, både på min studiodator och på min laptop vid inspelningar ute. Inget strul alls med drivrutinerna och preamparna låter bra.

Postat

Firepoden har fungerat helt felfritt för mig, kört med windows xp. Aldrig haft något strul.

Har mest använt 2 ingångar. En för mikrofon och en för en gitarrpreamp.

Jag har även en gång spelat in trumset och det fungerade också bra.

Det enda jag saknar är flera hörlursingångar. Det finns en dosa man kan köpa till vet jag. Finns denna funktion på den nya verison skulle jag nog satsa på det.

Du får säga om du har några mer specifika frågor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.