Memphis Postat 28 september 2008 Postat 28 september 2008 (redigerat) Tjena! Ganska nyligen började jag och en polare som heter Fredrik göra electro/house-musik tillsammans och fick Ă€ven med oss en tredje kvinnlig polare pĂ„ sĂ„ng. SĂ„ nu det senaste har vi jobbat en himla massa med flera lĂ„tar som vi nu fĂ„tt upp pĂ„ myspace och har Ă€ven mer pĂ„ gĂ„ng. Huvudtanken Ă€r att det ska funka grymt pĂ„ dansgolvet. đ Ny musikstil för alla oss tre egentligen nĂ€r det gĂ€ller lĂ„tskrivandet men vi Ă€r nöjda med resultaten hittils och tycker det skulle vara kul att höra andras comments om musiken. NĂ„gon? đ www.myspace.com/firmafest Mvh Memphis Redigerat 28 september 2008 av Memphis
Memphis Postat 30 september 2008 TrĂ„dstartare Postat 30 september 2008 (redigerat) Ingen? đ đ Redigerat 30 september 2008 av Memphis
Pesek Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Jo dÄ hÀr ska du fÄ! SjÀlva stilen kÀnns ju igen finns en hel del sÄdana dÀr lÄtar ute. Higher Àr vÀl den lÄten som kÀndes mest skön och bÀst kÀnsla i. Gillade old school kicken, tog mig tillbaka till 92 och 2 Unlimited =P MÀrks vart ni fÄtt influenserna ifrÄn, kanske Ida Corr med andra? Inget ont i det. Första lÄten pÄ spellistan So beat it gav mig vibbar frÄn lÄten Flat Beat av Mr Oizo Annars tycker jag det var rÀtt vÀlproducerat, och kÀnslan fanns med i alla lÄtar. Men jag saknade PUMPET en del! Och dÄ menar jag inte nödvÀndigtvis massa sidechain och saker utan sjÀlva kÀnslan i lÄten. NÀr man ska ryckas med om du förstÄr. Det Àr dÀr hiten sitter! Men det Àr inte som att plocka blommor pÄ en Àng direkt, det kommer nÀr det kommer. Om inte annat ett kul projekt ni startat! Skitbra för influenserna. Keep it up!
jarlo Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Jag tyckte det fanns mĂ„nga bra idĂ©er dĂ€r och flera coola synthljud, men trummorna tycker jag behöver mycket mer jobb. Delvis svĂ€nget men framförallt samplingarna. Varken virvel, hi-hats eller baskagge lĂ€t sĂ„ vĂ€rst mycket house i nĂ„n av lĂ„tarna tyckte jag. SĂ„ngen kan nog ocksĂ„ behöva fler tagningar och lite mer jobb, men som sagt, det finns nĂ„gra coola lĂ„tidĂ©er dĂ€r som kan bli riktigt bra om ni putsar lite. Lycka till đ
Memphis Postat 30 september 2008 TrĂ„dstartare Postat 30 september 2008 (redigerat) Jo dĂ„ hĂ€r ska du fĂ„! SjĂ€lva stilen kĂ€nns ju igen finns en hel del sĂ„dana dĂ€r lĂ„tar ute. Higher Ă€r vĂ€l den lĂ„ten som kĂ€ndes mest skön och bĂ€st kĂ€nsla i. Gillade old school kicken, tog mig tillbaka till 92 och 2 Unlimited =P MĂ€rks vart ni fĂ„tt influenserna ifrĂ„n, kanske Ida Corr med andra? Inget ont i det. Första lĂ„ten pĂ„ spellistan So beat it gav mig vibbar frĂ„n lĂ„ten Flat Beat av Mr Oizo Annars tycker jag det var rĂ€tt vĂ€lproducerat, och kĂ€nslan fanns med i alla lĂ„tar. Men jag saknade PUMPET en del! Och dĂ„ menar jag inte nödvĂ€ndigtvis massa sidechain och saker utan sjĂ€lva kĂ€nslan i lĂ„ten. NĂ€r man ska ryckas med om du förstĂ„r. Det Ă€r dĂ€r hiten sitter! Men det Ă€r inte som att plocka blommor pĂ„ en Ă€ng direkt, det kommer nĂ€r det kommer. Om inte annat ett kul projekt ni startat! Skitbra för influenserna. Keep it up! Tja Pesek! Tack för den kommentaren. Kul att du gillar det Ă€ndĂ„, visst Ă€r inte stilen helt unik men vi försöker vara nĂ„got nyskapande men huvudsaken Ă€r att det Ă€r kul att göra och det funkar fett pĂ„ fester. đ Skönt att höra att du tycker det lĂ„ter ganska vĂ€lproducerat, vi har jobbqat mycket med att fĂ„ det lĂ„ta proffsigt, men visst finns det mycket kvar att lĂ€ra och mycket man kan jobba vidare med. Ida Corr har jag inte hört talas om. đ Inte lĂ„ten Flat Beat av Mr Oizo heller, men den var ju faktiskt hyfsat lik vĂ„r lĂ„t Just beat it faktiskt, synthbasen iallafall. Tack! Jag tyckte det fanns mĂ„nga bra idĂ©er dĂ€r och flera coola synthljud, men trummorna tycker jag behöver mycket mer jobb. Delvis svĂ€nget men framförallt samplingarna. Varken virvel, hi-hats eller baskagge lĂ€t sĂ„ vĂ€rst mycket house i nĂ„n av lĂ„tarna tyckte jag. SĂ„ngen kan nog ocksĂ„ behöva fler tagningar och lite mer jobb, men som sagt, det finns nĂ„gra coola lĂ„tidĂ©er dĂ€r som kan bli riktigt bra om ni putsar lite. Lycka till đ Tjena Jarlo! Kul att du ocksĂ„ diggar det. đ Ja, som jag sade till Pesek sĂ„ finns vĂ€l en hel del man kan förbĂ€ttra pĂ„ musiken, och som du sĂ€ger, Ă€ven sĂ„ngen. Allt Ă€r inte 100% direkt men typ sĂ„ bra vi lyckats fĂ„ nu. Vi har ska skicka ivĂ€g en demo till ett förlag som Ă€r intresserad av sĂ„n hĂ€r musik. Om vi fĂ„r napp dĂ€r sĂ„ ska vi nog jobba Ă€nnu mer med lĂ„tarna och försĂ€ka förbĂ€ttra sĂ„ mycket vi kan, plus skriva fler. đ Tack för kommentaren. Mvh Memphis Redigerat 30 september 2008 av Memphis
drloop (oregistrerad) Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Det Àr kul att lyssna pÄ. HÄller med Jarlo om svÀnget och trummorna. Det kÀnns lite tysk marsch över rytmen just nu. Och ocksÄ lite mer jobb pÄ sÄngen, den tog kanske inte sÄ lÄng tid att lÀgga eller hur? Ta mer tid pÄ er och gör det bra.
Memphis Postat 30 september 2008 TrĂ„dstartare Postat 30 september 2008 (redigerat) Det Ă€r kul att lyssna pĂ„.HĂ„ller med Jarlo om svĂ€nget och trummorna. Det kĂ€nns lite tysk marsch över rytmen just nu. Och ocksĂ„ lite mer jobb pĂ„ sĂ„ngen, den tog kanske inte sĂ„ lĂ„ng tid att lĂ€gga eller hur? Ta mer tid pĂ„ er och gör det bra. Tja Loopis! Kul o höra. đ Ja, det dĂ€r med svĂ€nget tĂ„ls ju att fundera pĂ„, fast under skrivandet sĂ„ ville vi ha en rĂ€tt sĂ„ "clean" (Som vi ofta sade đ) ljudbild utan för mycket grejor. Liksom rent men Ă€ndĂ„ svĂ€ngigt o tungt. Men ni kanske har rĂ€tt, eller sĂ„ Ă€r det en smaksak, men jag ska absolut tĂ€nka pĂ„ det, tysk march har ju sĂ€llan gjort gott. đ Ja, angĂ„ende sĂ„ngen sĂ„ lade vi vĂ€l Ă€rligt talat 80% av tiden och vĂ„r energi pĂ„ beatet och resterande pĂ„ sĂ„ngen och dess melodi. SĂ„ visst, sĂ„ngen gjordes förhĂ„llandevis snabbt. Kan du gissa vilken mik som anvĂ€ndes? đ En JJlabs Usb-mik för er som inte kunde gissa. đ Tack för dina ord DrLoop. Sedan jĂ€mför man ju lĂ€tt med stora och proffsiga artister förstĂ„r jag, men vi e nya inom genren och Ă€r Ă€rligt talat jĂ€kligt nöjda med vad vi Ă„stadkommit, Ă€ven om vi vet att det finns som kan göras bĂ€ttre. Men allas kommentarer lyssnar jag sjĂ€lvklart pĂ„, annars skulle jag inte startat trĂ„den. đ Over and out! /Memphis Redigerat 1 oktober 2008 av Memphis
casen Postat 30 september 2008 Postat 30 september 2008 Jag hÄller med föregÄende skribenter om att idéerna finns dÀr, men att en hel del behöver förbÀttras. Ni har iaf ett kul electrosound som ni absolut bör jobba vidare pÄ. AngÄende sÄngen sÄ tycker jag att ni kanse hellre borde lÄta det vara instumentala versioner - om det nu Àr kontrakt ni Àr ute efter. Lycka till iaf!
Memphis Postat 1 oktober 2008 TrĂ„dstartare Postat 1 oktober 2008 (redigerat) Jag hĂ„ller med föregĂ„ende skribenter om att idĂ©erna finns dĂ€r, men att en hel del behöver förbĂ€ttras. Ni har iaf ett kul electrosound som ni absolut bör jobba vidare pĂ„. AngĂ„ende sĂ„ngen sĂ„ tycker jag att ni kanse hellre borde lĂ„ta det vara instumentala versioner - om det nu Ă€r kontrakt ni Ă€r ute efter. Lycka till iaf! Tja o tack Casen. Kontrakt e vĂ€l inte det frĂ€msta vi e ute efter och sĂ„ngen Ă€r halva grejen me projektet sĂ„ instrumentalt lĂ€r det inte bli. DĂ€remot har vi en instrumental lĂ„t men den ligger inte uppe Ă€n. đ Vad vi Ă€r ute efter Ă€r om sagt att ha kul och göra sĂ„ bra musik vi kan. =) FĂ„r se vad som hĂ€nder framöver. Uppskattar all kritik! Jag skall ha alla era Ă„sikter i Ă„tanke i de kommande lĂ„tarna. Mvh Memphis Redigerat 1 oktober 2008 av Memphis
jarlo Postat 2 oktober 2008 Postat 2 oktober 2008 [...]Sedan jÀmför man ju lÀtt med stora och proffsiga artister förstÄr jag, men vi e nya inom genren och Àr Àrligt talat jÀkligt nöjda med vad vi Ästadkommit, Àven om vi vet att det finns som kan göras bÀttre.[...] Jag tycker det Àr starkt jobbat för att vara nya inom genren. Jag föreslÄr att ni skaffar en eller ett par feta samplingsskivor med bra housetrummor (single hits och loopar). Kolla in Loopmasters och Vengeance. Sen gÀller det sÄklart att lyssna in sig som fÀen pÄ genren för att skaffa sig ett hum om hur produktion och arr ska funka. Ett hett tips Àr att skaffa ett konto pÄ Beatport och köpa ett gÀng grymma lÄtar frÄn Electro House-avdelningen och slÀnga över pÄ mp3-spelaren.
Memphis Postat 2 oktober 2008 TrĂ„dstartare Postat 2 oktober 2008 [...]Sedan jĂ€mför man ju lĂ€tt med stora och proffsiga artister förstĂ„r jag, men vi e nya inom genren och Ă€r Ă€rligt talat jĂ€kligt nöjda med vad vi Ă„stadkommit, Ă€ven om vi vet att det finns som kan göras bĂ€ttre.[...] Jag tycker det Ă€r starkt jobbat för att vara nya inom genren. Jag föreslĂ„r att ni skaffar en eller ett par feta samplingsskivor med bra housetrummor (single hits och loopar). Kolla in Loopmasters och Vengeance. Sen gĂ€ller det sĂ„klart att lyssna in sig som fĂ€en pĂ„ genren för att skaffa sig ett hum om hur produktion och arr ska funka. Ett hett tips Ă€r att skaffa ett konto pĂ„ Beatport och köpa ett gĂ€ng grymma lĂ„tar frĂ„n Electro House-avdelningen och slĂ€nga över pĂ„ mp3-spelaren. Tack som fasen för de tipsen! đ Schysst. /M
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.