Jump to content
Annons

stereo

stereo (oregistrerad)

Recommended Posts

stereo (oregistrerad)
Postat

Hej,

Jag fĂ„r vĂ€l skriva lite kort. Är ganska nöjd med att stereo var ledigt. Jag har nog varit intresserad av stereo/ljud/musik och elektronik lĂ€nge. Jag fann förut en katalog i gömmorna frĂ„n Sony för 79/80. Jag började ta kataloger redan ca 75/76, jag var bara 10 dĂ„. Jag har kvar dom. För studioelektronik började jag ta kataloger ca 82-83 men efter tusenskiftet tror jag inte att det blev mera papper. Jag har kĂ€nt till "allt", ... nĂ€stan.

Har gjort och spelat in egen musik och vÄgar pÄstÄ att jag kan mkt, att jag hör hur saker "ska" vara och utan att först ha gjort vet hur det ska göras. Jag Àr mkt för extremt finlir och detaljer men inte svartvitt, som nÀr en sak Àr sÄ svag att den inte hörs i sig, men om den inte hade varit dÀr sÄ hade det dÀremot mÀrkts att det fattats nÄgot.

Kommer skriva inlÀgg, det finns nog en del att skriva om, om jag har tid, och risken Àr att jag kommer att sÀga vad jag tycker Àven om det Àr "emot strömmen". Hoppas lÀra mig ett och annat givetvis av vad andra kan.

Annons
Postat
Hej,

Jag fĂ„r vĂ€l skriva lite kort. Är ganska nöjd med att stereo var ledigt. Jag har nog varit intresserad av stereo/ljud/musik och elektronik lĂ€nge. Jag fann förut en katalog i gömmorna frĂ„n Sony för 79/80. Jag började ta kataloger redan ca 75/76, jag var bara 10 dĂ„. Jag har kvar dom. För studioelektronik började jag ta kataloger ca 82-83 men efter tusenskiftet tror jag inte att det blev mera papper. Jag har kĂ€nt till "allt", ... nĂ€stan.

Har gjort och spelat in egen musik och vÄgar pÄstÄ att jag kan mkt, att jag hör hur saker "ska" vara och utan att först ha gjort vet hur det ska göras. Jag Àr mkt för extremt finlir och detaljer men inte svartvitt, som nÀr en sak Àr sÄ svag att den inte hörs i sig, men om den inte hade varit dÀr sÄ hade det dÀremot mÀrkts att det fattats nÄgot.

Kommer skriva inlÀgg, det finns nog en del att skriva om, om jag har tid, och risken Àr att jag kommer att sÀga vad jag tycker Àven om det Àr "emot strömmen". Hoppas lÀra mig ett och annat givetvis av vad andra kan.

vÀlkommen. ser fram emot att höra nÄgon produktion.

stereo (oregistrerad)
Postat
Ja men vÀlkommen ombord dÄ.

Undrar om mono Àr upptaget? FÄr man byta?

Jag sÄg förut idag nÄgon lustigkurre som skrivit med stor text nÄt i stil med "Mono is distortion" pÄ en websida.

Lyssnar man pÄ am-radio sÄ Àr det ju i mono, och med olika faseffekter som uppstÄr dÀr. Det blir som ljudeffekter med pÄ köpet. kanske var det (delvis) det jag gillade med att lyssna pÄ AM och sÀrskilt Radio Luxembourg nÀr jag var liten, ofta nÀr jag lagt mig.

Men Àven ett monoljud blir ju stereo i nÀstan all miljö. Fast en statisk stereo, om man inte rör pÄ sig.

Jag bör nog sluta skriva nu innan det gÄr för lÄngt i resonemangen...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.