Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hopp folket..

sitter här å funderar litet kring bootcamp.

tänkte kanske köra in xp via bootcamp men undrar litet..

jag har idag 2 st hd western digital aaks 640 gig.

hadde tänkt dela hd 1 o 2 partitioner å köra osx/xp på den.

men hur kommer detta på¨värka prestanda?

hur stort skulle ni göra xp om jag mest skall ha det för att spela på?

är det något som krånglar när man installerar xp med bootcamp? och är det svårt att återställa osx om man inte tycker det funkar bra?

// Jesper

Annons
Postat

Hårddiskar är billigt, plocka upp en sata-disk på typ 200GB så slipper du krångla med partioneringar. Om XP krånglar (vilket det gjort för mig) är det bara att blåsa ut disken.

Postat
  Emil sa:
Hårddiskar är billigt, plocka upp en sata-disk på typ 200GB så slipper du krångla med partioneringar. Om XP krånglar (vilket det gjort för mig) är det bara att blåsa ut disken.

kan man på något vis gömma osx diskarna för xp å xp disken för osx så de inte ser varandra?

Postat
  Broghard sa:
kan man på något vis gömma osx diskarna för xp å xp disken för osx så de inte ser varandra?

Xp kommer inte se dina osx diskar eftersom xp inte kan läsa osx filformat, om du inte installerar programvara för detta dvs. Tvärt om vågar jag inte svara på, har aldrig testat att gömma min windowspartition i osx.

Postat
  Becker sa:
  Broghard sa:

Xp kommer inte se dina osx diskar eftersom xp inte kan läsa osx filformat, om du inte installerar programvara för detta dvs. Tvärt om vågar jag inte svara på, har aldrig testat att gömma min windowspartition i osx.

hmm installerar inte bootcamp den programvaran själv via bootdisc dvdn?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.