Jump to content
Annons

Ännu en gitarrtråd

89sjujoa

Recommended Posts

Jag har spela gura i några år, först blev det en nylonsträngad Esteve 4STE, funkar jättebra. Förra året blev det en Epiphone Les Paul Special Model. Nylonsträngade andvänder jag ju till lektioner och så, spelar klassiskt där. Elguran andvänds med kompisarna när vi lirar lite. Nu funderar jag på att köpa en stålsträngad gitarr för att

1.De e snygga

2.Lättare och sitta framför datorn med den istället för elguran som jag inte ofta orkar plugga in i förstärkaren

3.Man har axelband

Ljudet..jag har inte hört så många stålsträngade så jag kan inte sätta fingret på ljudet just sådär men det verkar ju coolt, jag ska praoa i en gitarr/musik affär nästa vecka så då ska jag nog pröva.

Då har jag hittat denna som verkar vettig "SX Cobra PDG/CB" den finns på: http://www.jam.se/

Är det någon som har haft någon erfarenhet med denna eller annan SX gitarr, eller ser ni om den verkar vara bra eller inte?

Tack på förhand

//Jocke

Dela på andra sajter

Annons

Jag vill inte vara taskig på något sätt men jag skulle nog lägga pengar på en bättre elgura. Epiphone special model är bland värsta som finns. Så om du vill utväckla ditt spel så skulel jag sattsa på att byta upp mig där istället.

Dela på andra sajter

Jag vill inte vara taskig på något sätt men jag skulle nog lägga pengar på en bättre elgura. Epiphone special model är bland värsta som finns. Så om du vill utväckla ditt spel så skulel jag sattsa på att byta upp mig där istället.

nja, jag gillar den, skulle nog inte bli bättre bara för att jag köpte en ny elgitarr

Dela på andra sajter

Dom SX jag provat har varit så kass!

visserligen bara deras "budgetmodeller" men ändå. Riktigt äckliga halsar och ovanligt svårspelat för att vara en "nybörjargura" ...

eftersom du ändå kikat på Jam så spana in deras Tanglewoods ... jäkligt najsa gitarrer (även dom i billigare klassen runt 2000 spänn)

Lycka till med spelandet 😠

EDIT: va tvungen att lägga till att du kan fixa axelband på din nylonsträngade också bara så att du vet 🤪

Redigerat av lavrell
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.