Jump to content
Annons

Deat magnetic


SMichael

Recommended Posts

Jaha...

Du menar att om man en gång producerat musik på ett sätt... Då måste man alltså enligt dig i fortsättningen hålla sig till det och inget annat?

Har jag förstått dig rätt då?

Nej... har du konsumerat en viss sak i några år har man förväntningar, om förväntningarna inte fylls så blir man besviken.

Självklart när man pratar om en sak som är så subjektiv som detta så säger jag inte att något är så och där med basta, utan för min del så kommer jag aldrig glömma när jag hade köpt min nya sony mdz minidisc någonting supertjofräs och kopierade över master of puppets och black via optisk överföring.

Jag blev förbryllad över hur bra det faktiskt lät, inga tranceskivor (huvudföda) kom ens i närheten av mixningen som hade skett på skivorna, det var tekniska underverk i min uppfattning då. (idag ser det givetvis annorlunda ut, men skivorna är fortfarande förbannat bra mixade).

Dom har ju lyckats... på ett sätt och det är ju att förbrylla mig igen, men den här gången var det ju koskit, sen kanske "soundet" kommer växa på mig, men det kommer ta ett tag för efter några minuter så måste jag vila öronen från trötthet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Black album tycker jag är en katastrof. Jag tycker den här senaste produktionen (det lilla jag hört) mest påminner om Master Of Puppets och ...And Justice For All. Den sistnämnda var ju också en bedrövelse soundmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha...

Du menar att om man en gång producerat musik på ett sätt... Då måste man alltså enligt dig i fortsättningen hålla sig till det och inget annat?

Har jag förstått dig rätt då?

Nä men ärligt talat tycker du det låter bra då?? det är ju bara mjorteten av alla som har lyssnat på den som undrar vad fan dom sysslat med?? och man köper ju en skiva för att få reda på om den är bra ju... eller?? jag har lyssnat på den nu 24/7 och tycker att den rockar fett nästan som gammla goa tiden.. mycket nära iaf om jag får säga det själv!! det enda som jag blev besviken över var ljudet som sagt.. tycker det är något jävla skit... sen om det är med meningen eller det är en tabbe är ju frågan! är det meningen så är dom inte friska i huve iaf.. 🙂 det är något specielt över metallica så är det bara.. även om dom gjort skit som load och reload stanger så har dom mer som är bra än dåligt med sig i sin grav om dom fortsätter så här som med death magnetic.. För mig kommer dom alltid vara nr ett av många anledningar!!....

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Dom vill väl kanske att den skulle få ett rått sound och inte fett. Och i den bemärkelsen har dom väl lyckats eller?

Jag har bara hört det som ligger på Youtube och där är ju kvalitén som den är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan någon förklara varför dom inte har mastrat CD'n och ljudet till Guitar Hero lika?

Jag sitter och lyssnar på GH-versionen nu och den låter mycket bättre, inte alls lika sönderkomprimerad som CD'n gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Det var under mixningen som det gick åt helvete, inte under mastringen. GH-versionen måste vara någon äldre mixversion...

Har James sagt det till dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Det var under mixningen som det gick åt helvete, inte under mastringen. GH-versionen måste vara någon äldre mixversion...

Har James sagt det till dig?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Det var under mixningen som det gick åt helvete, inte under mastringen. GH-versionen måste vara någon äldre mixversion...

Har James sagt det till dig?

Nä Ted.

Han som var "Olyckan"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara hört en låt på radion så jag kan inte uttala mig... Men att mixar kommer in redan söndermosade är ingen nyhet, speciellt på liknande "high-profile" projekt. 😛

Det går inte att skylla på Ted eller att det bara är masteringen. Det är allas förtjänst att saker är mosade som de är. Kom också ihåg att varje platta som släpps är godkänd av artisten...

Intressant att mixen för guitar hero är så annorlunda. Men utan att vara insatt på något sätt i hur processen och riktlinjerna ser ut för ett GH spår produktionsmässigt så kan det ju faktiskt vara så enkelt att eftersom alla spår måste fungera som en helhet, äldre produktioner som nya, och den största skillnaden emellan dem är just det dynamiska så är riktlinjerna kanske så att "mixar för GH inte får överstiga -xxdbFS RMS" i spelet så därför kan det inte bli något volymrace där.

Lite samma grej den gamle härlige Bob Katz vill åstadkomma i musikbranshen med sitt K-System. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var under mixningen som det gick åt helvete, inte under mastringen. GH-versionen måste vara någon äldre mixversion...

Så himla knepigt kan det väl inte vara att fixa till mixen? Eller har de slängt alla spåren? :rolleyes:

"jahupp, då har vi summerat spåren, då behöver vi inte dem mer."

Slår vad om att många här på forumet skulle kunna gjort ett bättre jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon tvingas lyssna på seriösa Jazz plattor hon inte ens tycker om bara för att inspelningarna där är levande, dynamiska och fulla av musik som sig bör.

Du kan väl inte mena allvar? Varför i hela fridens namn tvingar hon sigsjälv att lyssna på musik som hon inte gillar? Det var det dummaste jag hört. Eller är det du som tvingar henne till det?

Det finns ju gott om nya skivor som inte är söndermastrade om man bryr sig om att leta lite. Det är väl bättre att njuta av lite välkomponerad musik än att sitta där med sina kablar för 75000kr och tycka synd om sigsjälv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var under mixningen som det gick åt helvete, inte under mastringen. GH-versionen måste vara någon äldre mixversion...

Slår vad om att många här på forumet skulle kunna gjort ett bättre jobb.

Tror jag med!!

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
frun i huset tycker det låter skit!

Hon tvingas lyssna på seriösa Jazz plattor hon inte ens tycker om bara för att inspelningarna där är levande, dynamiska och fulla av musik som sig bör.

MvH

Daniel

Det är nog svårt att sätta sig in i för den som inte vet vad det är din fru går igenom just nu. Jag kan ju berätta som en liten tröst att jag tvingas ju dricka Klorin jag då mjölken gått ut ur datum. Men ni tar er igenom det här tror jag. Det viktigaste är att du finns för henne nu.

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jaha...

Du menar att om man en gång producerat musik på ett sätt... Då måste man alltså enligt dig i fortsättningen hålla sig till det och inget annat?

Har jag förstått dig rätt då?

Nä men ärligt talat tycker du det låter bra då?? det är ju bara mjorteten av alla som har lyssnat på den som undrar vad fan dom sysslat med?? och man köper ju en skiva för att få reda på om den är bra ju... eller?? jag har lyssnat på den nu 24/7 och tycker att den rockar fett nästan som gammla goa tiden.. mycket nära iaf om jag får säga det själv!! det enda som jag blev besviken över var ljudet som sagt.. tycker det är något jävla skit... sen om det är med meningen eller det är en tabbe är ju frågan! är det meningen så är dom inte friska i huve iaf.. 🙂 det är något specielt över metallica så är det bara.. även om dom gjort skit som load och reload stanger så har dom mer som är bra än dåligt med sig i sin grav om dom fortsätter så här som med death magnetic.. För mig kommer dom alltid vara nr ett av många anledningar!!....

😛

Det är ju klart det är meningen det ska låta så här och inte en tabbe. Tror du ett band som Metallica mastras av clowner som gör en tabbe och sen säger bolaget "oj nej men det här får vi släppa ändå". Det är klart det är meningen och de utgår från att alla är idioter och vill ha det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Om man lyssnar i mp3 snäckor kanske det inte spelar nån roll men till och med frun i huset tycker det låter skit!

Hon tvingas lyssna på seriösa Jazz plattor hon inte ens tycker om bara för att inspelningarna där är levande, dynamiska och fulla av musik som sig bör.

Om man sysslar med musik hela dagarna borde man inte ha koll på hur det borde låta då, detta gör mig mörkrädd och får mig att godkänna att folk laddar ner ist för att betala för dåligt mixade plattor som låter sk*t.

Vad har ni för monitorer o lyssna på och vad driver ni dessa med??????

MvH

Daniel

Vad vi driver våra monitorer med? Två hål i väggen. Vad driver du dina med? 🙂

Vorfor kan hon inte lyssna på plattor som är äldre och som hon gillar? Hon måste värkligen, ja jag menar värkligen och inte verkligen, älska dig som lyssnar på jazzplattor hon inte en gillar. Du måste vara lyckligt lottad. Vi avundas dig.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha...

Du menar att om man en gång producerat musik på ett sätt... Då måste man alltså enligt dig i fortsättningen hålla sig till det och inget annat?

Har jag förstått dig rätt då?

Nä men ärligt talat tycker du det låter bra då?? det är ju bara mjorteten av alla som har lyssnat på den som undrar vad fan dom sysslat med?? och man köper ju en skiva för att få reda på om den är bra ju... eller?? jag har lyssnat på den nu 24/7 och tycker att den rockar fett nästan som gammla goa tiden.. mycket nära iaf om jag får säga det själv!! det enda som jag blev besviken över var ljudet som sagt.. tycker det är något jävla skit... sen om det är med meningen eller det är en tabbe är ju frågan! är det meningen så är dom inte friska i huve iaf.. ☺️ det är något specielt över metallica så är det bara.. även om dom gjort skit som load och reload stanger så har dom mer som är bra än dåligt med sig i sin grav om dom fortsätter så här som med death magnetic.. För mig kommer dom alltid vara nr ett av många anledningar!!....

🙂

Det är ju klart det är meningen det ska låta så här och inte en tabbe. Tror du ett band som Metallica mastras av clowner som gör en tabbe och sen säger bolaget "oj nej men det här får vi släppa ändå". Det är klart det är meningen och de utgår från att alla är idioter och vill ha det här.

Ja det måste vara en drös fulla drogade clowner!! 😮... Det har gjorts tabbar i större saker än det här i världen... så det skulle ju kunat vara en tabbe men det tyder ju inte på det.. man hade ju kunat hoppas på det iaf.. hoppas dom lär sig!!... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...