Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur fÄr jag sÄnt hÀr ljud pÄ trummorna?

Exempel 1:

Exempel 2:

enligt rykterna sÄ anvÀnde de bara en mikrofon till att spela hela trummsetet. FrÄgan Àr hur jag ska göra. En kondesatormikrofon som fÄngar in allt ljud?

Har ni nÄgra idéer sÄ skriv gÀrna!

Annons
Postat

SÀtt lite dist pÄ trummorna och ev köra vissa delar av trummorna genom en gitarr högtalarcabinet emulering.

Postat (redigerat)

Ja. lite dist gör sÀkert att det lÄter Ät sonics hÄllet, sen fÄr du kanske eqŽa lite för att fÄ det lite muddigt, dra ner pÄ diskant.

kul med nÄn som gillar Sonics pÄ forumet, vÀlkommen!!

du mÄste lÀgga upp lÄten sen sÄ man fÄr höra!

sÀg till om du behöver bas pÄ lÄten sÄ gör jag gÀra det.

Redigerat av sixties
Postat

yeah. The sweet sixties vettu! 😆

reagerade faktiskt pĂ„ din bild dĂ„ jag sjĂ€lv ocksĂ„ brukar ha svart/vit-randig tröja och en svart vĂ€st 😆

tack för erbjudandet, men jag kommer inte komma igĂ„ng med lĂ„ten förren senare i Ă„r och dĂ„ ska jag antagligen anvĂ€nda bandets bassist. NĂ„gon annan gĂ„ng kanske 😛

Jag ska spela in en lÄt och göra en musikvideo till den, det Àr mitt projektarbete som man har i 3:an pÄ gymnasiet.

Postat

Jag skulle vid inspelning stÀlla upp trÀbord runt trumsettet pÄ högkant för att skita ner dem lite och fÄ garagesound (bygger detta pÄ reflektionerna frÄn trÀt). Blir det för mycket sÄ kan du hÀnga lite filtar pÄ borden tills du fÄr rÀtt balans. Sedan skulle jag nog testa dist ocksÄ sÄ som har sagts hÀr innan.

MVH

Anders

Postat
  jormarjormar sa:
yeah. The sweet sixties vettu! 😛

reagerade faktiskt pÄ din bild dÄ jag sjÀlv ocksÄ brukar ha svart/vit-randig tröja och en svart vÀst :rolleyes:

tack för erbjudandet, men jag kommer inte komma igĂ„ng med lĂ„ten förren senare i Ă„r och dĂ„ ska jag antagligen anvĂ€nda bandets bassist. NĂ„gon annan gĂ„ng kanske 😛

Jag ska spela in en lÄt och göra en musikvideo till den, det Àr mitt projektarbete som man har i 3:an pÄ gymnasiet.

Det Àr inte jag pÄ bilden Àven om den Àr ganska lik mig.

Det Àr en av medlemmarna i The Gruesomes

http://www.myspace.com/thegruesomes

611866142_l.jpg

Postat

Mhm, det kunde jag nÀstan ha gissat. Trodde det var typ the standells eller nÄt men snubben pÄ bilden hade lite för lÄngt hÄr för det. Jag har för mig att jag har hört en ganska bra version av Jack the ripper med dom.... ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.