Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har gjort lite beats som jag skickat runt till lite större artister. Har fått ett väldigt intresse hos en av dem jag skickat till och han avslutar med: "What is it that you want for this track?".

Vad ska jag ta som betalning? Jag är inte direkt intresserad av en klumpsumma direkt men tänkte mer om han ger ut skiva/spelar på radio om jag ska kräva ha en liten %. Han har spelat på t.ex. MTV tidigare så vad är egentligen rimligt. Egentligen är det enda jag söker hype men tänkte om det inte är helt oförskämt att fråga efter en liten % så är ju lite fickpengar aldrig fel.

Proddarn

Redigerat av proddarn123
Annons
Postat

Om han arrangerar och gör sången vore det väl rimligt att du föreslog denna variant: music – proddarn123/mr artist, lyrics – mr artist

Postat

Håller med vad Emil säger. Det ger dig del i intäkter från STIM och NCB (och dess internationella motsvarigheter). Samtidigt bör du ha del av royalty för produktionen. Dvs att du får viss ersättning per sålt media (mp3, vinyl, cd etc).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.