Jump to content
Annons

Creative ljudkort-trubbel

Recommended Posts

Tobbe36 (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag provade förut att installera ett Creative ljudkort CT-4810 i min dator, men när jag satte igång datorn efter det så gick bildskärmen in i "power saving"-läge och det var lögn att få nån bild på den. Sen när jag tog bort kortet så funkade allt tip-top! Är det någon här som har varit med om liknande och möjligen har en lösning på hur jag ska göra för att få det att fungera?

MVH Tobbe

Annons
Postat

Sätter du ljudkortet i en PCI-port på moderkortet?

Prova en annan PCI-port. Ibland så händer det att man får Grafik-kort och Ljudkort på samma IRQ. Då brukar det strula. Antingen ingen bild eller inget ljud...

Tobbe36 (oregistrerad)
Postat
Sätter du ljudkortet i en PCI-port på moderkortet?

Prova en annan PCI-port. Ibland så händer det att man får Grafik-kort och Ljudkort på samma IRQ. Då brukar det strula. Antingen ingen bild eller inget ljud...

Ok! Då har jag nåt att testa! Jag ska kolla upp det där!

Tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.