Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan. Jag undrar bara om nàgon vet om det finns nàgon slags pedal eller mulieffekt dàr man kan omvandla stàmningen i. Alltsà, jag spelar bas och behòver ibland ha den stàmd i E och ibland làgre. Sà om nàgon vet om de finns nàtt sànt, sà uppskattas svar vàldigt mycket!

Mvh!

Annons
Postat

Det är en pitch shifter du är ute efter. Finns en hel uppsjö av pedaler i olika prisklasser, du får googla lite och se vad som passar dig.

När det gäller gitarr brukar sådana låta ganska illa. Men för bas funkar det ganska bra.

Postat

Stäm basen så lågt som du lägst spelar och sen slänger du på capo när du spelar högre. Det brukar jag göra på gitarr iaf =)

Postat
Stäm basen så lågt som du lägst spelar och sen slänger du på capo när du spelar högre. Det brukar jag göra på gitarr iaf =)

Capo på bas är ingen höjdare tycker jag ☺️

Postat (redigerat)

Capo på bas är ingen höjdare tycker jag 😲

Iofs, när jag tänker efter så kanske det inte är en så smidig idé med tanke på bashalsens utformning med band avstånd osv...

Men vissa verkar få det att funka rätt bra

Redigerat av Apep
Postat

Okej, ja en pitch shifter var det jag var ute efter! Tack som fan fòr snabba och bra svar! Ar ju ny hàr sà tack fòr hjàlpen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.