Jump to content
Annons

digi 003 beslutsångest

Recommended Posts

illnina (oregistrerad)
Postat

tja!har lite beslutsångest nu hade tänkt att beställa en digi 003'a men jag kan inte bestämma mig..

Äger nu ett focustire saffire pro 26 i/o och ska övergå från cubase till logic.

Samtidigt vill jag lära mig pro tools och arbeta i den miljön men det kostar ju...

Om jag köper 003'an får jag väl bara köra saffire genom adat,eller?någon som har testat det?

Vill oxå gärna höra lite alternativ till fler preamps till focusritet om jag bara arbetar i logic..

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat
tja!har lite beslutsångest nu hade tänkt att beställa en digi 003'a men jag kan inte bestämma mig..

Äger nu ett focustire saffire pro 26 i/o och ska övergå från cubase till logic.

Samtidigt vill jag lära mig pro tools och arbeta i den miljön men det kostar ju...

Om jag köper 003'an får jag väl bara köra saffire genom adat,eller?någon som har testat det?

Vill oxå gärna höra lite alternativ till fler preamps till focusritet om jag bara arbetar i logic..

Skall du bara lära dig protools så löp en beggad Mbox.

Eller ett billigt M-Audio ljudkort.

Postat

Köp en M-Box mini (3000:-) så kan du köra PT. Om du använder Logic mest (skulle jag gjort om jag fick välja mellan PT och Logic) så betalar du mycket pengar i onödan om du kör på 003:an.

illnina (oregistrerad)
Postat

ja det skulle jag iofs kunna göra,man blir så blind när man tänker för mycket på det,

behöver tips på bra preamps eller ett till ljudkort till mitt focusrite dock! kom med förslag =)

tänkt på en octopre men jag vet inte..

runt 7000-10.000 klassen..

Postat

fokusera så lite som möjligt på det tekniska. kör på logic och ett vettigt ljudkort.

om du vill vara branschig och köra PT också kör på tipsen ovan.

ps. är inte PT LE ett väldigt bökigt program eftersom det saknar pluginkompensation?

Postat
ps. är inte PT LE ett väldigt bökigt program eftersom det saknar pluginkompensation?

Det är oerhört konstigt att det fortfarande saknas... detta och antal kanaler (bara 32st) gör att jag aldrig sett PT LE som ett alternativ till CuBase eller Logic.

illnina (oregistrerad)
Postat

någon som har testat MOTU 8PRE?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.