daemonologist Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 tjena.. sitter hÀr med cubase sx oxygen och ett audiophile usb-ljudkort. allting har fungerat skitbra tills jag installerade om datorn. nu har jag dyngmycket fördröjning i monitorn ut frÄn cubase. nÄgon som Àr lite mer bevandrad som vet hur jag gjorde innan för att slippa latency pÄ en halv sekund? /Lars
Lundin Postat 1 november 2004 Postat 1 november 2004 Kolla vilka drivrutiner som Ă€r aktiverade under VST-settings.. troligtvis har du en emulerad variant som Ă€r aktiv ..eller đ ASIO Direct X Full duplex Driver = 100-tals millisekunders latency. Du mĂ„ste anvĂ€nda audiophiles egen ASIO för att komma ner i smĂ„ vĂ€rden
daemonologist Postat 2 november 2004 TrĂ„dstartare Postat 2 november 2004 tackar. visserligen hittadejaginstĂ€llningen innanjag lĂ€ste men nu vetjag att det var den instĂ€llningen som gjorde skillnad.. nu efter veckormedlatency pĂ„ runt 200 ms sĂ„ kĂ€nns det som att man hör ljudet innan man rör strĂ€ngarna. đ
android Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Oooh, scary... There are only demons here! đ
Lundin Postat 2 november 2004 Postat 2 november 2004 Oooh, scary...There are only demons here! đ ..o du Ă€r en liten röd jaevel... đ Daemonoligist: visst, det blir en helt annan grej att spela med lĂ„g latency
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.