Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjena.. sitter hÀr med cubase sx oxygen och ett audiophile usb-ljudkort. allting har fungerat skitbra tills jag installerade om datorn. nu har jag dyngmycket fördröjning i monitorn ut frÄn cubase. nÄgon som Àr lite mer bevandrad som vet hur jag gjorde innan för att slippa latency pÄ en halv sekund?

/Lars

Annons
Postat

Kolla vilka drivrutiner som Ă€r aktiverade under VST-settings.. troligtvis har du en emulerad variant som Ă€r aktiv ..eller 😉 ASIO Direct X Full duplex Driver = 100-tals millisekunders latency.

Du mÄste anvÀnda audiophiles egen ASIO för att komma ner i smÄ vÀrden

Postat

tackar. visserligen hittadejaginstĂ€llningen innanjag lĂ€ste men nu vetjag att det var den instĂ€llningen som gjorde skillnad.. nu efter veckormedlatency pĂ„ runt 200 ms sĂ„ kĂ€nns det som att man hör ljudet innan man rör strĂ€ngarna. 😄

Postat
Oooh, scary...

There are only demons here!

😆

..o du Ă€r en liten röd jaevel... 😛

Daemonoligist: visst, det blir en helt annan grej att spela med lÄg latency

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.