Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Har du användning för en mic med flera upptagningskarakteristiker?

Att den har fler funktioner gör den inte automatiskt bättre, utan B3 är samma mic som B1 (som är min favorit i dess prisklass) - med skillnaden att B1 enbart har cardioid (precis som din A51), medan B3 kan ställas om mellan cardioid, 8 och omni.

När det gäller micen så är skillnaden inte gigantisk och därför är kanske ett byte av mic inte det primära. Du kan gärna gå in på min testsite och hämta smakprov på hur diverse micar kan låta. A51 och B1 finns i alla fall med där.

När det gäller preampen så kan en VTB1 vara trevlig eftersom den ger möjlighet att färga ljudet. Det är för övrigt den billigaste preampen jag kan rekommendera utan att få dåligt samvete...

• 2 veckor senare...
Postat
Har du användning för en mic med flera upptagningskarakteristiker?

Att den har fler funktioner gör den inte automatiskt bättre, utan B3 är samma mic som B1 (som är min favorit i dess prisklass) - med skillnaden att B1 enbart har cardioid (precis som din A51), medan B3 kan ställas om mellan cardioid, 8 och omni.

När det gäller micen så är skillnaden inte gigantisk och därför är kanske ett byte av mic inte det primära. Du kan gärna gå in på min testsite och hämta smakprov på hur diverse micar kan låta. A51 och B1 finns i alla fall med där.

När det gäller preampen så kan en VTB1 vara trevlig eftersom den ger möjlighet att färga ljudet. Det är för övrigt den billigaste preampen jag kan rekommendera utan att få dåligt samvete...

Tack Claes, så den preampen låter lite bättre än den inbyggda i mitt ljudkort?

Jo jag tittade runt lite och gillade Röde NT2a, något du skulle rekommendera? För runt 3000 ser jag. Hur vet jag om den micken passar min röst? Kan väl inte låna från Jam eller Börsen utan vidare?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.