Jump to content
Annons

EMU = Trubbel?

thrinithan (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Har den senaste tiden hittat kopplingar mellan EMU ljudkort och diverse buggar och krascher i olika sequencers så som Cubase, Logic och Sonar.

1. På East Wests forum verkar det som att EMU buggar East Wests egen motor PLAY. Användarna har lite olika system specs men EMU verkar vara gemensam nämnare.

2. På Toontracks forum såg jag just en användare som säger att Superior 2.0 kraschar i Cubase. Hans ljudkort... EMU

3. På Cubase.net såg jag en användare som hade problem med instabilt Cubase 4. Han använde EMU.

Är det fler än jag som har märkt av detta? Beror det kanske på en batch dåliga drivrutiner eller har EMU alltid skapat mer problem än andra ljudkort?

Det kanske bara är en tillfällighet alltihop men ifall det inte är det kan det ju varfa nyttigt för folk att veta.

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
  thrinithan sa:
Har den senaste tiden hittat kopplingar mellan EMU ljudkort och diverse buggar och krascher i olika sequencers så som Cubase, Logic och Sonar.

1. På East Wests forum verkar det som att EMU buggar East Wests egen motor PLAY. Användarna har lite olika system specs men EMU verkar vara gemensam nämnare.

2. På Toontracks forum såg jag just en användare som säger att Superior 2.0 kraschar i Cubase. Hans ljudkort... EMU

3. På Cubase.net såg jag en användare som hade problem med instabilt Cubase 4. Han använde EMU.

Är det fler än jag som har märkt av detta? Beror det kanske på en batch dåliga drivrutiner eller har EMU alltid skapat mer problem än andra ljudkort?

Det kanske bara är en tillfällighet alltihop men ifall det inte är det kan det ju varfa nyttigt för folk att veta.

Kanske har med euron att göra? 😕

Postat

Har ett EMU 1820M. Första releasen av drivrutiner var ganska buggig, men efter det har jag inte märkt några problem. Tror som Gilbert att det har att göra med hur pass väletablerad tillverkaren är.

Som jämförelse, sök på MOTU eller RME.

Postat

Ok... då kör vi på den mest logiska förklaringen då! 😛

Och jag får helt enkelt ta och analysera mindre 😉

Postat

har ett emu 1820 och har aldrig haft några problem med det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.