Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle vilja editera flera audiospår samtidigt (i SX3). I det här fallet har jag några gitarrspår som jag vill göra samma fade på, dvs jag vill markera och processa exakt samma region och på exakt samma sätt i flera valda spår samtidigt. Kan man på något enkelt sätt göra detta?

Annons
Postat

Skicka alla till en Bus och gör allt i bussen ( Volym , Eq , Kompressor , Galna Grejer osv. )

Hur detta gör i Cubase hänvisar jag till manualen eller Säkfunktionen på forumet då jag inte sitter med Cubase själv.

Postat

kan du inte bara markera alla regioner och dra i fade-handtaget..?

Alt. om du skapat parts: markera alla parts och öppna dem och göra samma sak?

thrinithan (oregistrerad)
Postat (redigerat)
kan du inte bara markera alla regioner och dra i fade-handtaget..?

Alt. om du skapat parts: markera alla parts och öppna dem och göra samma sak?

Precis min tanke men det blir lite klurigare om man t.ex. vill göra gain eller nått liknande mitt i en ljudfil och inte i början eller slutet. Då är det nog bättre att köra på Piccazzos lösning. Men så länge det handlar om fade in och fade outs som äger rum i början och slutat på ljudfiler så är det som sagt bara att markera alla ljudfilerna och sen dra i den blå trekanten.

Redigerat av thrinithan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.