Luddmann (oregistrerad) Postat 17 juli 2008 Postat 17 juli 2008 Hej.. Jag fick med structure free sample player med mitt pro tools, men jag får det inte att fungera ? Jag har nog läst alla poster här och en hel del som jag hittade på google.... Problemet är jag inte kan spela in ljuden/looparna i pro tools.... Jag hör ljuden i PT och mätarna i PT rör sig...ljud in då på spåret.... har record enablat spåret, men inget spelas in....? Vad gör jag för fel.....?
Anders F Postat 17 juli 2008 Postat 17 juli 2008 Klickar du in noter eller spelar du på ett klaviatur? Du kör på instrument track va? I så fall ska det bara vara att lägga pluggen där. Köra record och spela på ditt klaviatur. Annars så kan du sitta och klicka in för hand i ditt instrument track, men det är ju inte lika roligt. MVH Anders
Luddmann (oregistrerad) Postat 17 juli 2008 Postat 17 juli 2008 Tack, nu fungerade det lite bättre... Manualen och pdf filerna jag fick med förklarar inte så mycket..... ja, jag lär mig hoppas jag
Anders F Postat 17 juli 2008 Postat 17 juli 2008 (redigerat) Tack, nu fungerade det lite bättre...Manualen och pdf filerna jag fick med förklarar inte så mycket..... ja, jag lär mig hoppas jag Ja, man lär sig hela tiden. Och det är lite klurigt nu i PT innan man hänger med då du kan välja antingen miditrack eller instrumenttrack som jag tror förvirrar många. Men om du ska ha ett mjukvaruinstrument så rekommenderar jag instrument track. Men om du har ett mjukvaruinstrument med flera ingångar för olika ljud så kan flera midi track vara bättre då du kan skicka outputen på dessa till de olika kanalerna i iditt mjukvaruinstrument och på detta sätt spara processorkraft. Men då behöver du lägga det mjukvaruinstrumentet på exempelvis en AUX track 😏 Mycket olika kombinationer finns det. MVH Anders Redigerat 17 juli 2008 av Gizmozis
Luddmann (oregistrerad) Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Tack för tipsen..... Nu börjar jag nästan få rättsida på PT Men jag måste ju säga att manualen var under all kritik 40 sidor hur man skulle stäla in windows och 20 sidor vilka tracks man kunde ha, riktigt dåligt !!!! Jaja, skit samma, bara det låter bra.........
Anders F Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 På digidesigns hemsida så kan du logga in och titta på massa filmer. Jag gjorde detta när jag först satte mig med PT och man lärde sig väldigt mycket. Sedan är ju film roligare än att titta i en bok 😄 MVH Anders
J.Westling Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Tack för tipsen.....Nu börjar jag nästan få rättsida på PT Men jag måste ju säga att manualen var under all kritik 40 sidor hur man skulle stäla in windows och 20 sidor vilka tracks man kunde ha, riktigt dåligt !!!! Jaja, skit samma, bara det låter bra......... Du har ju referens manualen under help meyn.... Den ar pa ca 1000 sidor... och den ar riktigt bra.
Anders F Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Tack för tipsen.....Nu börjar jag nästan få rättsida på PT Men jag måste ju säga att manualen var under all kritik 40 sidor hur man skulle stäla in windows och 20 sidor vilka tracks man kunde ha, riktigt dåligt !!!! Jaja, skit samma, bara det låter bra......... Du har ju referens manualen under help meyn.... Den ar pa ca 1000 sidor... och den ar riktigt bra. Ja just det, den glömde jag. Anledningen va väll för miljöns skull de inte skickade med den i tryckt form om jag inte minns fel va? Tycker det är väldigt bra gjort iaf. MVH Anders
Luddmann (oregistrerad) Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Tack för hjälpen Ok, jag hittade den..... Vet ej varför jag inte sett det innan ? Återkommer när jag traglat igenom 1000 sidor pdf 😄 Hoppas kunna hjälpa både mig själv och någon annan då !!
J.Westling Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Tack för tipsen.....Nu börjar jag nästan få rättsida på PT Men jag måste ju säga att manualen var under all kritik 40 sidor hur man skulle stäla in windows och 20 sidor vilka tracks man kunde ha, riktigt dåligt !!!! Jaja, skit samma, bara det låter bra......... Du har ju referens manualen under help meyn.... Den ar pa ca 1000 sidor... och den ar riktigt bra. Ja just det, den glömde jag. Anledningen va väll för miljöns skull de inte skickade med den i tryckt form om jag inte minns fel va? Tycker det är väldigt bra gjort iaf. MVH Anders Man kan ju bestalla den i tryckt form, men det ar ju smidigare att ha den i pdf. Sa man kan soka i den mm.... MVH Jonas
Anders F Postat 18 juli 2008 Postat 18 juli 2008 Tack för tipsen.....Nu börjar jag nästan få rättsida på PT Men jag måste ju säga att manualen var under all kritik 40 sidor hur man skulle stäla in windows och 20 sidor vilka tracks man kunde ha, riktigt dåligt !!!! Jaja, skit samma, bara det låter bra......... Du har ju referens manualen under help meyn.... Den ar pa ca 1000 sidor... och den ar riktigt bra. Ja just det, den glömde jag. Anledningen va väll för miljöns skull de inte skickade med den i tryckt form om jag inte minns fel va? Tycker det är väldigt bra gjort iaf. MVH Anders Man kan ju bestalla den i tryckt form, men det ar ju smidigare att ha den i pdf. Sa man kan soka i den mm.... MVH Jonas Så sant! En fråga när man ändå har dig på tråden så att säga 🙂 Du kör ju med HD2, vilket jag också planerar att köpa in nu efter jul. Hur är det med alla pluggar man har rtas format, kommer de bara att finnas där sedan efter uppdateringen? Sedan undrar jag om du vet vad skillnaden mellan TDM och rtas är, förutom att TDM bara fungerar med HD. Är det att TDM-formatet drar kraft från DSP-korten medan rtas tar från datorns CPU eller är det någon annan skillnad också? MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.