Jump to content
Annons

Presentation


Placid (oregistrerad)

Recommended Posts

Placid (oregistrerad)

Hallå allesammans!

Jag tänkte att det var lika bra o presentera sig på en gång, eftersom jag kommer inom en snar framtid att posta lite o trådar o så =P.

Jag tänkte berätta lite kort om mig.

Jag heter Emil och jag är snart 20 år gammal. Bor i Sundsvall och är just nu arbetslös och söker jobb för fullt =).

Började med musiken i gymnasiet, hade det som projektarbete i trean och sen har man varit som fast 😛.

Att lyssna på musiken har alltid varit en stor del av mitt liv. Det som jag lyssnar på mest just nu är: Hardstyle/Techno, Trance, House (mest Electro) och sen lite rock också. Eftersom mitt intresse var så pass stort, så kändes det som att det var en självklarhet att börja prodda egen musik =). Jag har snart hållit på i ca ett år (Augusti) med musiken. Tycker faktiskt att jag har lärt mig väldigt mycket på den tiden men det går ju upp o ner ibland. Just nu är jag i stadiet att jag håller på o rattar fram egna ljud, har kommit en bit på vägen men tycker det är svårt. Men den senaste tiden har det gått riktigt segt. För det första vet jag inte riktigt vad det är för musiken jag vill göra. Tidigare har det alltid varit Trance jag velat göra men nu eftersom så känns det som att man inte ens vet hur man gör det... Alla tycker att det låter mer som Dance eller något annat. Men det jag har kommit fram till i alla fall är att det ska vara ganska tungt, anpassat för klubben. Det är ju där man vill bli spelad =). Så det siktar väl mest åt Hard Trance eller möjligen Hardstyle. Har även funderat på att göra House. Men har ingen aning om hur man gör det o så. Om ni har lust o kanske förklara lite grunder o så eller ge tips på någon stil man kan gå efter så vore det snällt =). Vill ju självklart skapa ett eget sound men sådant tar tid =) men det kommer med tiden =).

Tänkte också berätta lite om vad har för saker o sånt.

Just nu använder jag mig av FL Studio 8 men har haft tankar på om man skulle kanske gå över till Cubase eller Reason. Sen har jag även skaffat mig några saker såsom monitorer, ljudkort och en midi-klaviatur. Funderar på om man skulle ha varit till musikbörsen och handlat ett par hörlurar och kanske en mick. Berätta gärna om ni har något tips på hörlurar eller mick. Tänkte ha hörlurar främst till att mixa, jag ville få ett annat perspektiv på musiken istället bara för högtalarna. Men det ska jag självklart att gå o slölyssna i dem =). Sen micken ska väl inte direkt vara så avancerad, tänkte väl mest snacka eller kanske be min flickvän göra lite effekter eller möjligen sjunga =) vi får se =).

Jag kan fortsätta o skriva en massa men det börjar bli sent så det får räcka så här =).

Om det är något ni skulle vilja veta så är det bara att fråga!

Med Vänliga Hälsningar

Placid / Emil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haj Emil och välkommen hit. Tips på mikrofoner hittar du massor här på forumet. Men två stycken kan du få av mig.

TSM MT87 = bra allroundmikrofon som jag testat på både sång och trummor

SPB1 = Väl omnämnd mikrofon här på frumet, men har inte testat denna själv

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Placid (oregistrerad)
Haj Emil och välkommen hit. Tips på mikrofoner hittar du massor här på forumet. Men två stycken kan du få av mig.

TSM MT87 = bra allroundmikrofon som jag testat på både sång och trummor

SPB1 = Väl omnämnd mikrofon här på frumet, men har inte testat denna själv

MVH

Anders

Tackar! :rolleyes:

Okej, tack så mycket! Jag ska kolla upp dessa!

// Placid

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...