Spaced Postat 14 juli 2008 Postat 14 juli 2008 Har jobbat mycket med Pro Tools men enbart som redigeringsprogram. Nu har jag kopplat in min Korg Trinton och Roland Groovbox till min MBox. Jag sitter på Pro Tools LE 7. Jag får midin att svara (indikation på Boxen) men jag vet inte hur jag styr de olika instrumenten med Kanalerna. Låter som en Rockyproblem men jag får fan inte till det :/ Tacksam för hjälp.
drloop (oregistrerad) Postat 14 juli 2008 Postat 14 juli 2008 Du har kopplat in midi och audiokablar från syntarna in i mboxen?
Spaced Postat 15 juli 2008 Trådstartare Postat 15 juli 2008 Du har kopplat in midi och audiokablar från syntarna in i mboxen? Jag kanske var lite otydlig där. Jag har kopplat in Midi och ljudet i m-boxen. får Ljud in i datorn och Midi indikation på M-boxen. Sorry för otydligheten.
Anders F Postat 15 juli 2008 Postat 15 juli 2008 Du har kopplat in midi och audiokablar från syntarna in i mboxen? Jag kanske var lite otydlig där. Jag har kopplat in Midi och ljudet i m-boxen. får Ljud in i datorn och Midi indikation på M-boxen. Sorry för otydligheten. Och du har signal in på ditt instrument track? Bara för tydlighetens skull. MVH Anders
Spaced Postat 17 juli 2008 Trådstartare Postat 17 juli 2008 Du har kopplat in midi och audiokablar från syntarna in i mboxen? Jag kanske var lite otydlig där. Jag har kopplat in Midi och ljudet i m-boxen. får Ljud in i datorn och Midi indikation på M-boxen. Sorry för otydligheten. Och du har signal in på ditt instrument track? Bara för tydlighetens skull. MVH Anders Jepp det har jag. Staplarna går upp och ner så fint så 🙂
Anders F Postat 17 juli 2008 Postat 17 juli 2008 Vad menar du med att styra instrumenten med kanalerna egentligen? Kanske jag som är dum nu som inte fattar, men kan du inte förklara mer detaljerat vad det är du försöker göra så kanske jag kan hjälpa dig. MVH Anders
Spaced Postat 22 september 2008 Trådstartare Postat 22 september 2008 Vad menar du med att styra instrumenten med kanalerna egentligen? Kanske jag som är dum nu som inte fattar, men kan du inte förklara mer detaljerat vad det är du försöker göra så kanske jag kan hjälpa dig. MVH Anders Särklass kanske senaste svaret 😄 Plugget sabbar massa studiotid 😄 Verkar inte som att jag hänger med vad du menar. Skulle du kunna stapla upp steget för steg. Från att plocka upp sakerna ur kartongen till att jag kan styra synten och Groovboxen i Pro tools? //Lars
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.