Jump to content
Annons

Cher/Peaches-soundet?

Recommended Posts

skorpan123 (oregistrerad)
Postat

Tjo.

Nu är det så här att jag är rätt ny inom det här med musikproducering (heter det ens så?) och undrar hur man mixar till det där jobbiga soundet på rösten som Peaches (tolvisarna, inte äckelporrartisten) och Cher har i vissa låtar. Ozo har även använt sig av det i

, så jag hoppas ni är med på vad jag menar.

Och bara för att vara the new guy som gärna ställer flera frågor i en och samma tråd vill jag även fråga om någon vet hur man får till det där ljudet som Alice Deejay använder sig av i huvudmelodin i Better Off Alone.

Med de allra vänligaste av hälsningar,

skorpan

Annons
Postat

Jag misstänker att det är klassikern autotune du eftersöker. Två företag ligger väll på listan när det gäller denna effekt. Det ena är celemony melodyne och det andra är anthares autotune.

MVH

Anders

drloop (oregistrerad)
Postat

Sök efter Gsnap, en gratis VST som gör samma sak... typ.

Postat
Sök efter Gsnap, en gratis VST som gör samma sak... typ.

Men du måste göra allt manuellt!

DieHard (oregistrerad)
Postat
Tjo.

Nu är det så här att jag är rätt ny inom det här med musikproducering (heter det ens så?) och undrar hur man mixar till det där jobbiga soundet på rösten som Peaches (tolvisarna, inte äckelporrartisten) och Cher har i vissa låtar. Ozo har även använt sig av det i

, så jag hoppas ni är med på vad jag menar.

Och bara för att vara the new guy som gärna ställer flera frågor i en och samma tråd vill jag även fråga om någon vet hur man får till det där ljudet som Alice Deejay använder sig av i huvudmelodin i Better Off Alone.

Med de allra vänligaste av hälsningar,

skorpan

Jaså finns det en porrartist som heter Peaches med? Det hade jag inte aning om. Ska söka och se om det finns de effekterna på hennes stönande 😉🙂

Postat

Det är en helt vanlig sågtand från vilken synt som helst. Så rena inställningar som möjligt i instrumentet.

Lägg en EQ på insert, plussa på lite kring 1 kHz och avsluta med att skicka in lite signal i ett reverb.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.