DieHard (oregistrerad) Postat 2 juli 2008 Postat 2 juli 2008 Kanske det här är nåt som kompletterar mixologin bra: www.sound.org/html/prodmixmaster.html 🙂
Lundin Postat 4 juli 2008 Postat 4 juli 2008 Oj.. kör de med den fortfarande? Andra, tredje,.... trettiåttonde utgåvan? Jag har första utgåvan (med projekt i Cubase SX 1-format har jag för mig ) och jag kan säga direkt att Steinberg Internal mixing and mastering är ett par gånger bättre ur en neutral synvinkel. ( även om låtarna där också känns rätt cheezy ) Vet inte heller om jag tycker att låtarna som används i Waves-versionen känns sådär "up2date" ( Om de nu inte fräschat upp låtmaterialet i samband med revideringen av innehållet?)
DieHard (oregistrerad) Postat 4 juli 2008 Postat 4 juli 2008 Oj.. kör de med den fortfarande? Andra, tredje,.... trettiåttonde utgåvan? ☺️Jag har första utgåvan (med projekt i Cubase SX 1-format har jag för mig ) och jag kan säga direkt att Steinberg Internal mixing and mastering är ett par gånger bättre ur en neutral synvinkel. ( även om låtarna där också känns rätt cheezy ) Vet inte heller om jag tycker att låtarna som används i Waves-versionen känns sådär "up2date" ( Om de nu inte fräschat upp låtmaterialet i samband med revideringen av innehållet?) Jaha oj jag trodde det var nåt helt nytt Men men där ser man. Får aldrig underskatta folks kunskaper här. 🙂
Lundin Postat 4 juli 2008 Postat 4 juli 2008 Oj.. kör de med den fortfarande? Andra, tredje,.... trettiåttonde utgåvan? ☺️Jag har första utgåvan (med projekt i Cubase SX 1-format har jag för mig ) och jag kan säga direkt att Steinberg Internal mixing and mastering är ett par gånger bättre ur en neutral synvinkel. ( även om låtarna där också känns rätt cheezy ) Vet inte heller om jag tycker att låtarna som används i Waves-versionen känns sådär "up2date" ( Om de nu inte fräschat upp låtmaterialet i samband med revideringen av innehållet?) Jaha oj jag trodde det var nåt helt nytt Men men där ser man. Får aldrig underskatta folks kunskaper här. 🙂 Ja, ta nu fram sopkvasten och städa bort allt damm du rört upp! seså... Jag märker att jag börjar slarva i mina trådar.. det är ju Steinberg Internal Mixing 1 o 2 de heter plus Steinberg Audiomastering with PC workstations 1, 2 och 3 o inget annat.. ( förutom rev 2 av Internal mixing som nu kommit ut som bok ) ..bäst att vara först innan Hegobald kommer och besserwissrar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.