Jump to content
Annons

Mac Pro -> Mbox1 -> Logic 8 / kommer det fungera?


manne_vxu

Recommended Posts

Så här e det, jag väntar nu på samtalet från macforum om att våran Mac pro har trillat in och jag har börjat fundera på upplägget.

Vi har idag bara mbox1 att använda som ljudkort då pengarna inte riktigt räcker till för apogee ensamble ännu. Men hur är det nu, finns det drivrutiner till Mboxen i det nya leapard? Har läst nåt om att det finns 3:e parts drivisar men de flesta är jävligt kryptiska och nämner inga namn på dom.

Jag ska alltså inte köra med protools utan jag vill bara använda m-boxen som ljudkort.

Nån som har en lösning på det hela?

När jag ändå är igång kan jag ju passa på att fråga om det är nån som hunnit testa skillnaden mellan apogges rosetta 800 och den nya ensamble?

tack på förhand /manne

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...
Så här e det, jag väntar nu på samtalet från macforum om att våran Mac pro har trillat in och jag har börjat fundera på upplägget.

Vi har idag bara mbox1 att använda som ljudkort då pengarna inte riktigt räcker till för apogee ensamble ännu. Men hur är det nu, finns det drivrutiner till Mboxen i det nya leapard? Har läst nåt om att det finns 3:e parts drivisar men de flesta är jävligt kryptiska och nämner inga namn på dom.

Jag ska alltså inte köra med protools utan jag vill bara använda m-boxen som ljudkort.

Nån som har en lösning på det hela?

Hej!

Det är väl inga problem?

Men du måste installera en version av Pro Tools som funkar med Leopard, då får du nämligen med den drivrutin som krävs som kallas "Digi CoreAudio Manager". Det är ett eget program som ingår i paketet och måste vara startat och ha hittat din Mbox innan du försöker starta Logic (eller Garageband eller iTunes).

Sen är det bara att välja kortet som vilket som helst, du kan t o m skapa en sammanslagen enhet med det om du skulle vilja det.

Sjäv har jag precis köpt ett Apogee Duet, lite för att jag tröttnade på att mecka med just det lilla programmet. T ex om jag satte datorn i vila och sedan väckte den så fick jag altid starta om det lilla programmet (för den tappade kontakten) och således också Logic, vilket jag tycker var lite drygt.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv har jag inte fått min Mbox 1 att fungera nåt bra under Leopard, trots att det nyligen kommit en officiell drivrutinsuppdatering.

Kan du köra Tiger på burken kan du köra Mbox 1 och Logic utan hinder.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...