Jump to content
Annons

Bestäm BMP för en Låt!


spawnfestis

Recommended Posts

Ja enkel fråga, viste inte vart jag skulle posta den , men nu är jag ska göra en liten cover på Garth Brooks more than a memory,

Vill jag gjärna veta dess tempo (BPm) så jag kan använda t.ex ez drummer att lägga till drumsamples/loops,.

Så Hur kan man få reda på en låts bpm? är kass på sånt och det har alltid pajjat mina musikförsök hehem,**

Tacksam för svar (fortsätter leta)

Redigerat av spawnfestis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja enkel fråga, viste inte vart jag skulle posta den , men nu är jag ska göra en liten cover på Garth Brooks more than a memory,

Vill jag gjärna veta dess tempo (BPm) så jag kan använda t.ex ez drummer att lägga till drumsamples/loops,.

Så Hur kan man få reda på en låts bpm? är kass på sånt och det har alltid pajjat mina musikförsök hehem,**

Tacksam för svar (fortsätter leta)

om du har schysst taktkänsla så kanske detta är ett alternativ. http://www.webm.dk/node/7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet faktiskt inte hur man gör. Själv kör jag på känslan, lyckas alltid hitta rätt bpm efter en liten stund. Bra träning också 😉

Sen kan du väl skaffa en mixer med inbyggd bpm räknare, annars är jag rätt säker på att det finns någon mjukvara som fixar detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars tar du fram din klocka med sekundvisare och räknar (liksom analogt i huvet!) hur många slag du får in på en minut... Fortfarande ett fungerande trick:)

..och hänger inte hjärnan med så länge, så ta 10 alt 20 s och multiplicera 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns ett program som heter mixmeister bpm analyzer som brukar funka bra.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Hallå! Vad håller ni på med? Det är ju BMP han frågar efter och inte BPM. Skärp er! 😮

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Annars tar du fram din klocka med sekundvisare och räknar (liksom analogt i huvet!) hur många slag du får in på en minut... Fortfarande ett fungerande trick:)

..och hänger inte hjärnan med så länge, så ta 10 alt 20 s och multiplicera 😄

Äh nu krånglar du bara till det! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...