Luddmann (oregistrerad) Postat 27 juni 2008 Postat 27 juni 2008 Jag undrar vad jag gör för fel, har spelat in en del i cubase SE i tempot 104.. men när jag renderar ut *.wav filen och sen importerar den PT så stämmer inte tempot ?, alltså 104 i pro tools stämmer inte med wav filen från cubase ? Skummt
Anders F Postat 27 juni 2008 Postat 27 juni 2008 hm... ja detta var skumt. Det jag kan komma på såhär på rak arm är. 1. Har du impoterat filen via workspace, hade du i så fall elastic audio aktivt? Om detta var fallet så skall du stänga av elastic audio. 2. Har du kollat så att markören är satta i exakt rätt läge i cubase när du gjorde din bounce? Annars kan jag nog inte komma på riktigt vad felet kan vara. Tycket det låter himla skumt. Hoppas det löser sig. Återkommer om jag kommer på något mer. MVH Anders
Epstein Postat 27 juni 2008 Postat 27 juni 2008 Om projektets sample rate inte överensstämmer med filens sample rate kan ljudet spelas upp för snabbt/långsamt. Skapa en ny session och se till att den har samma sample rate som ljudet.
Luddmann (oregistrerad) Postat 28 juni 2008 Postat 28 juni 2008 Hej. ja markörerna är rätt satta i cubase och jag har rätt sample rate osv... Men jag hittar inte elastic audio ?
Anders F Postat 28 juni 2008 Postat 28 juni 2008 Hej. ja markörerna är rätt satta i cubase och jag har rätt sample rate osv...Men jag hittar inte elastic audio ? Elastic audio infördes i version 7.4, så om du har en tidigare version så är det inget att tänka på. Låter skumt detta. Kanske är något i cubase? Och jag kan inte ett skit om Cubase 😉 Kanske är så att metronomen inte är 100% korrekt mellan olika DAW:s, men det låter ju också väldigt skumt. Hoppas det löser sig. MVH Anders
Luddmann (oregistrerad) Postat 28 juni 2008 Postat 28 juni 2008 Hmmm....skummt det här, nu prova jag igen och nu funkar det...jaja, säkert något windows grej..... Har demon på 7.4 i nu, får väl den riktiga verren i veckan...skall bli kul !!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.