Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

jag har satt ihop cubase SX och Reason 3.0.4. med hjälp av rewire. Jag skulle vilja använda alla fina reason effekter typ delay och reverb grejerna på mina cubase audiofiler, eftersom att de flesta som finns inbyggda i cubase är skitrisiga enligt mig. Har jag valt fel program? Det verkar som att reason är mer användbart för att göra trumbeats och sånt och de vill jag inte. Kan inte någon vara snäll och sträcka ut en hand till nybörjaren? :rolleyes:

Annons
Postat

Reason är i princip en självständig sequencer med ett antal syntar i och som man kan koppla till Cubase via Rewire så att de körs synkat med varandra. Effekterna som finns i Reason går alltså bara att använda i Reason - och effekter till Cubase (eller andra DAW-program) måste vara plugins som är avsedda för DAW-programmet.

Postat

Hej,

Flodet gar Reason => Cubase, inte tvartom.

For att fa dina audio filer att processas av Reason apparater maste du isafall ladda in din Cubase (Wave or AIFF?) output som infil eller sample till en Reason sampler. Detta gar att gora, men verkar lite klyddigt.

Battre ar att leta upp (gratis) VST effekter for Cubase; jag har sjalv gjort detta och det finns en hel del produkter som ar bra.

Retrodelay, ANWIDA reverb, Ambience ar ett par av dessa produkter. Kopte sjalv forra May (2007) Computer Musician magazine som hade mycket gratis VST grejer pa en CD.

Andra alternativet skulle vara att kopa bra VST effecter for Cubase - aven om jag bara skulle gora det i nodfall. Men visst forstar jag din fraga: sjalv gillar jag verkligen att koppla ihop Reason "apparater" och tycker det ar synd att jag inte kan anvanda dessa for mina ljud filer.

Sven

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.