Jump to content
Annons

Karaoke (musikalisk nedskärning)


Swedhome

Recommended Posts

Karaoke (musikalisk nedskärning)

Ärade kollegor/musiker!

Botten är nådd! Jag och min fru gick ut på förortspuben för att svinga en öl, det var nästan ett år sen vi var där sist. Vi möts av samma katastrofala falsksång från Karaoket, samma människor som förut. Ingenting hade förändrats! Även vi greppade micken efter några öl, det var jättekul! Vi fick beröm av karaokevärden som påpekade att vi faktiskt sjöng stämmor, Ops! Men vad är Karaoke egentligen? För mig är det bra låtar, fin musik där duktiga sångare filtrerats bort för ge plats åt falsksjungande amatörer som vill ha kul och vara rockstars för en stund. Tanken var nog god från början, men nu har det blivit business. Billigare än riktiga artister, och inga krav, varken från pubägrae, karaokevärdar eller publik. Med andra ord, det blir taskig kvalité på underhållningen. Det finns ett bra ordspråk som säger...Får vi inte vatten så dricker vi sand. Mitt herrskap, så här ser det ut på dom flesta förortspubar runt om vårt land just nu. Skall vi verkligen nöja oss med enbart Karaoke som underhållning på puben???

Jag och min fru är mest verksamma på Myspace, men eftersom vi inte har så stort nätverk av virtuella släktingar och kompisar i Sverige får vi nästan inga addar från svenskar. Däremot känner vi inte en kotte i USA (än) men vi får ändå väldigt mycket respons och addar därifrån. Vilket får mig att tro att dom faktiskt letar/hittar och vågar visa när dom gillar musiken, utan att ha någon kompisrelation. I sverige är det nog mest utseende, statistik/siffror och trend som avgör vem eller vad vi skall lyssna på dom närmaste tre veckorna.. Jag börjar tro att jag är född i fel land!

PS: När vi svenskar skriver in våra influenser blir det inte mycket svenskt!

/Mr Melodymaker/Swedhome

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...