Jump to content
Annons

Hjälp med iLok


harju (oregistrerad)

Recommended Posts

harju (oregistrerad)

Tjena. Jag har installerat min digi002 och Pro Tools LE 6.1 och för att kunna authoriza så måste programmet hitta iLok:en som för tillfället alltså inte går att finna.

Under installationen installerades PACE anti-piracy. Om den har med saken att göra är jag osäker på, men att det ändå inte funkar hajar jag inte. Finns ingen särskild iLok-installation med på skivorna heller.

Någon som har koll på hur detta funkar?

All hjälp uppskattas.

/Markus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
harju (oregistrerad)

Okej, jag har bojkottat alla grejer, för tillfället, som behöver authoriseras. Har lite bråttom att testa en pryl nämligen.

Saken är bara den att varje gång jag startar upp Pro Tools så kommer denna upp:

"Could not complete your request because: Access violation occurred."

Vad är det då för fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, du måste gå in på iLok.com och regga din iLok. Sen synca på deras sida med din ilok. Allt står ju precis där hur du ska göra. https://www.ilok.com

Tillägg:

Beroende på vad det är för för plug så måste den oxå reggas. Och då kontaktar plugtillverkaren iLok.com automatiskt och authoriseras och den licensen läggs på din iLok.

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

harju (oregistrerad)
Du kommer inte ifrån att gå in på den sidan.....så är det.

Även om jag inte har en iLok i usb-form? Det verkade som att de bara ville synca och kolla usb-minnet från sidan? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

harju (oregistrerad)
Tss, snyggt!

Be aldrig mer om hjälp, inte av mig i alla fall! 😛

Problemet innan var att jag inte hade koll på vad en iLok var och har vilselett en del märkte jag nu när jag läste. ^^ Det är alltså inte iLok.en som är problemet utan programmet i sig som ständigt ger mig meddelandet "Could not complete your request because: Access violation occurred.".

Man ska inte behöva iLok.en i usb-form utan klara sig utan den om jag inte missuppfattat något, och det är där jag står nu.

För övrigt så har jag aldrig bett dig svara men tackar ändå att du tog dig tid att ge den info du gjorde. ;P

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kommer inte ifrån att gå in på den sidan.....så är det.

Även om jag inte har en iLok i usb-form? Det verkade som att de bara ville synca och kolla usb-minnet från sidan? 😛

Till en del pluggar måste man köpa iLoken på sidan av, den följer inte med pluggen så det kanske bara är det som är problemet. Som jag har förstått det så finns den bara i USB-form.

Link to comment
Dela på andra sajter

harju (oregistrerad)
Till en del pluggar måste man köpa iLoken på sidan av, den följer inte med pluggen så det kanske bara är det som är problemet. Som jag har förstått det så finns den bara i USB-form.

Alltså jag har märkt att jag vilselett hela grejen här. Jag drar saken från början så får vi se om du kanske hänger med. Var jag står just nu är:

- Jag har fått hem en Digi002 med Pro Tools LE 6.1.

- Har installerat Digi002an och Pro Tools enligt manual.

- Nu när jag startar upp programmet så får jag meddelandet:

"Could not complete your request because: Access violation occurred."

-------------

Vad jag gjorde innan jag skrev denna tråd var att jag installerat plug-ins som då behövde iLok.en och jag fick då i det stadiet för mig att man inte behövde den i USB-form utan att det fanns i någon sorts mjukvaruprogram. Helt off som jag var. Men det är alltså inte iLok.en som är problemet just nu utan det är det där felmeddelandet som gör att jag inte kan komma in i programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till en del pluggar måste man köpa iLoken på sidan av, den följer inte med pluggen så det kanske bara är det som är problemet. Som jag har förstått det så finns den bara i USB-form.

Alltså jag har märkt att jag vilselett hela grejen här. Jag drar saken från början så får vi se om du kanske hänger med. Var jag står just nu är:

- Jag har fått hem en Digi002 med Pro Tools LE 6.1.

- Har installerat Digi002an och Pro Tools enligt manual.

- Nu när jag startar upp programmet så får jag meddelandet:

"Could not complete your request because: Access violation occurred."

-------------

Vad jag gjorde innan jag skrev denna tråd var att jag installerat plug-ins som då behövde iLok.en och jag fick då i det stadiet för mig att man inte behövde den i USB-form utan att det fanns i någon sorts mjukvaruprogram. Helt off som jag var. Men det är alltså inte iLok.en som är problemet just nu utan det är det där felmeddelandet som gör att jag inte kan komma in i programmet.

Ok, då fattar jag problemet.

Har du testat att bara avinstallera de pluggarna som behöver iLok eller att installera om hela Protools?

Link to comment
Dela på andra sajter

harju (oregistrerad)
Ok, då fattar jag problemet.

Har du testat att bara avinstallera de pluggarna som behöver iLok eller att installera om hela Protools?

Ja, det har jag. Plockat bort alla pluggar, samt installerat om Pro tools några gånger och inga förändringar hittills.

Link to comment
Dela på andra sajter

harju (oregistrerad)
Prova att uppdatera till 6.4....det är gratis : http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=...p;categoryid=36

Mvh

Det tackar jag för. Jag har en liten fundering här. På de flesta ställen så står det att grejerna behöver Service Pack 2, vilket jag för tillfället inte har. Kan det ligga något i det, att det är där problemet ligger?

/Markus

Link to comment
Dela på andra sajter

lordlondon (oregistrerad)
Det tackar jag för. Jag har en liten fundering här. På de flesta ställen så står det att grejerna behöver Service Pack 2, vilket jag för tillfället inte har. Kan det ligga något i det, att det är där problemet ligger?

/Markus

Japp, SP2 är nog bra att installera.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

harju (oregistrerad)
Japp, SP2 är nog bra att installera.

Mvh

Okej, då ska jag ordna det. Men tror du att det kan vara anledningen till att programmet blockar mig från att komma in i det? ``/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...