Broghard Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 (redigerat) Hej hopp. Undrar om någon vet om det finns någon cross over från cubase studio 4 till logic 8? // B Redigerat 1 juni 2008 av Broghard
Mr Lownote Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Läste nåt i ett av vårnummren av studio att ssl höll på att utveckla ett sådant men vet inte om det har kommit ut än.
Gilbert Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Läste nåt i ett av vårnummren av studio att ssl höll på att utveckla ett sådant men vet inte om det har kommit ut än. Tror inte att Broghard syftar på "Pro Convert" utan "Cross Grade".
hegobald Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 (redigerat) Va??? "crossover" ??? Menar du hur man enklast går över från det ena till det andra eller vad? 😆 Redigerat 1 juni 2008 av hegobald
Broghard Postat 1 juni 2008 Trådstartare Postat 1 juni 2008 Jag sitter idag på pc med cubase.. men med inköpet till mac pro där osx leopard ingår tänkte jag skaffa logic studio försöker finna om det fins non crossgrade eller vad det kallas från cubase studio 4 till logic studio // Broghard
lavrell Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Jag sitter idag på pc med cubase.. men med inköpet till mac pro där osx leopard ingår tänkte jag skaffa logic studioförsöker finna om det fins non crossgrade eller vad det kallas från cubase studio 4 till logic studio // Broghard Självklart finns det inte det. Meningen med crossgrades är ju att köparen skall lockas köpa en uppgradering till företagets större versioner. Logic ägs av Apple och Cubase av Steinberg och dom är ju inte intresserade av att förlora kunder till den andra. Så nej det finns inte, det bästa är att sälja din version av Cubase och sen köpa Logic
Gilbert Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Lite motsägelsefullt svar där, Apple borde vara intresserade av att får Broghard att gå över till Logic... eller? 😆
Gilbert Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 sen att det kanske inte finns just mellan dessa program är en annan sak.
hegobald Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 (redigerat) Hmm.. Tja du får väl spara om alla projekt/spår i wav (pcm/aif) och sen ta in dom i nya programmet och fortsätta.. Finns ingen "crossover" mellan Volvo och Saab heller.. Men dom förutsätter båda att du kan köra bil 😆 Redigerat 1 juni 2008 av hegobald
Gilbert Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Pratar vi inte om huruvida det finns "Cross Grade", d v s rabatterat pris för den nya sequensern om man lämnar in sin gamla?
bakke Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Jag sitter idag på pc med cubase.. men med inköpet till mac pro där osx leopard ingår tänkte jag skaffa logic studioförsöker finna om det fins non crossgrade eller vad det kallas från cubase studio 4 till logic studio // Broghard Självklart finns det inte det. Meningen med crossgrades är ju att köparen skall lockas köpa en uppgradering till företagets större versioner. Logic ägs av Apple och Cubase av Steinberg och dom är ju inte intresserade av att förlora kunder till den andra. Så nej det finns inte, det bästa är att sälja din version av Cubase och sen köpa Logic Eftersom det fanns en crossgrade mellan Logic och Cubase för 2 år sedan (jag köte det själv) så ser jag det inte som någon omöjlighet att det finns en crossgrade från Cubase till Logic nu. Apple borde ju vara intresserade av att vi PC-ägare vill köpa en Mac och Logic, istället för att vi inte köper en Mac och fortsätter använda Cubase på PC.
Broghard Postat 1 juni 2008 Trådstartare Postat 1 juni 2008 jahaa då får jag la leta en köpare på cubase s4 mär mitt mac köp sker om 1 månad eller 2 =)
lavrell Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 (redigerat) Jag sitter idag på pc med cubase.. men med inköpet till mac pro där osx leopard ingår tänkte jag skaffa logic studioförsöker finna om det fins non crossgrade eller vad det kallas från cubase studio 4 till logic studio // Broghard Självklart finns det inte det. Meningen med crossgrades är ju att köparen skall lockas köpa en uppgradering till företagets större versioner. Logic ägs av Apple och Cubase av Steinberg och dom är ju inte intresserade av att förlora kunder till den andra. Så nej det finns inte, det bästa är att sälja din version av Cubase och sen köpa Logic Eftersom det fanns en crossgrade mellan Logic och Cubase för 2 år sedan (jag köte det själv) så ser jag det inte som någon omöjlighet att det finns en crossgrade från Cubase till Logic nu. Apple borde ju vara intresserade av att vi PC-ägare vill köpa en Mac och Logic, istället för att vi inte köper en Mac och fortsätter använda Cubase på PC. What?! Vart köpte du det? Låter ju jättekonstigt EDIT: kollade upp nu på nätet och det fanns ju faktiskt förut, det va som attan. Dock finns det ingen sådan nu vad jag hört talas om Redigerat 1 juni 2008 av lavrell
Gilbert Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Får man fråga varför du känner att du måste byta? http://www.99.se/1510928-post18.html
Broghard Postat 1 juni 2008 Trådstartare Postat 1 juni 2008 (redigerat) Får man fråga varför du känner att du måste byta? http://www.99.se/1510928-post18.html Ja du.. han kanske inte sitter på senaste mac pro med Osx leopard? så vitt jag vet e studio 4 inte officielt relesad till leopard å ja steinberg sa officiel relese q1 2008 tror vist vi e snart förbi q2 2008 utan relese å skall man blicka bakåt så kommer la ty c5 snart hehe.. den länken säger inte mycket mer än 5 gig ram.. e det 2 st quadcores ? om det e det så e det så att uad korten presterar inte bra på senaste mac pro.. detta är mitt blivande köp http://store.apple.com/se/configure/MA970S/A?mco=NzU0NzEy grafik kortet kan ändras till 800GT (nvidia) å ram skall bli minst 4 gig + 1 till seagate 500 gig HD annan länk säger detta!! http://community.sonikmatter.com/forums/lo...php/t37359.html "lavrell" du jobbar visst på 4sound SWEET kanske du kan kika om det finns en crossgrade 0) Redigerat 1 juni 2008 av Broghard
Gilbert Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Du har rätt, det är förståss UAD som inte rullar så bra på dual quad (det visste jag ju... 🙂 ).
Broghard Postat 1 juni 2008 Trådstartare Postat 1 juni 2008 (redigerat) Du har rätt, det är förståss UAD som inte rullar så bra på dual quad (det visste jag ju... 🙂 ). hehe å alvarligt cubase studio4 4000:- med vad?? inte mycket.. men skit bra prog för pc men logic studio i mac kolla vad man får där =) och till vilket pris? hehe Redigerat 1 juni 2008 av Broghard
Broghard Postat 1 juni 2008 Trådstartare Postat 1 juni 2008 frågan är om man använder det som man "får"... Om man säger så här .. jag har väligt lite idag.. jag saknar en hel del.. å Logic studio har samplingar som räcker långt.. det ända jag skulle skaffa vid sidan av e antagligen DFHS 2 när den släpps =)
joachime Postat 1 juni 2008 Postat 1 juni 2008 Jag sitter idag på pc med cubase.. men med inköpet till mac pro där osx leopard ingår tänkte jag skaffa logic studioförsöker finna om det fins non crossgrade eller vad det kallas från cubase studio 4 till logic studio // Broghard Självklart finns det inte det. Meningen med crossgrades är ju att köparen skall lockas köpa en uppgradering till företagets större versioner. Logic ägs av Apple och Cubase av Steinberg och dom är ju inte intresserade av att förlora kunder till den andra. Så nej det finns inte, det bästa är att sälja din version av Cubase och sen köpa Logic Eftersom det fanns en crossgrade mellan Logic och Cubase för 2 år sedan (jag köte det själv) så ser jag det inte som någon omöjlighet att det finns en crossgrade från Cubase till Logic nu. Apple borde ju vara intresserade av att vi PC-ägare vill köpa en Mac och Logic, istället för att vi inte köper en Mac och fortsätter använda Cubase på PC. What?! Vart köpte du det? Låter ju jättekonstigt EDIT: kollade upp nu på nätet och det fanns ju faktiskt förut, det va som attan. Dock finns det ingen sådan nu vad jag hört talas om Inte alls konstigt om man tänker efter. När Apple köpte upp Emagic och beslöt att lägga ned utvecklingen av programmet för Windows blev många Logic-användare besvikna. Steinberg såg sin chans att locka över dessa med en generös crossgrade.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.