Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Plötsligt har mina keyboards börjat trigga olika funktioner i Cubase istället för noter! Eller rättare sagt, de triggar både noter och Cubase-funktioner.

Alltså, samtidigt som jag spelar på keyboarden så ser Cubase ut som ett tivoli där dialogrutor dyker upp och visningslägen ändras i takt med att jag spelar på mina keyboards!

Till exempel C öppnar "Save As", Eb öppnar "MIDI channel settings", F växlar visningsläget från takter till tidskod (och tillbaka igen varje gång jag spelar F:et) etc.

Någon vänlig själ som har någon idé vad som har gått snett och hur jag kan åtgärda problemet?

Annons
Postat

Kolla så att du inte har skapat en "generic remote" i Cubase -> "devices" -> "device setup". Finns på vänstersidan där isåfall.

Om det inte är fallet så kör det gamla tricket att återställa Cubase inställningar. Det gör du genom att tömma application data mappen. Genväg finns i Win start -> alla program -> Steinberg Cubase 4 -> Cubase application data folder.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.