Burnie Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 (redigerat) Hej Jag sitter med en "VOX Tonelab LE" mycket trevlig liten lÄda för övrigt! Den funkar asbra med Tele L+R rakt in i 003:an, men nÀr jag försöker anvÀnda den optiska kabeln sÄ Àr det stopp, jag mÄste ha missat nÄgon detalj, Jag gÄr alltsÄ in via den optiska kontakten pÄ 003:an, och inte RCA kontakten Jag har Àndrat i hardware settings frÄn Adat till S/PDIF, provat bÄde "internal/S/PDIF/optical" pÄ clock source, Jag har varit inne pÄ I/O settings och pillat lite, men det kÀnns inte som jag vet vad jag hÄller pÄ med, instÀllningarna pÄ VOXens output verkar ÄxÄ vara rÀtt Hur som helst sÄ kvarstÄr problemet, INGET LJUD via min nya dyra fina optiska kabel.......... NÄgon som har nÄgon aning ??? Mvh Björnen Redigerat 8 maj 2008 av Burnie
Gilbert Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 (redigerat) Finns det en optisk S/P-DIF-ingÄng pÄ 003:an? EDIT: Svaret var nej... Redigerat 8 maj 2008 av Gilbert
IDF Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Finns det en optisk S/P-DIF-ingÄng pÄ 003:an? nÀe, den Àr vÀl koaxial!?
Gilbert Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Idiotiskt att vÀlja optisk S/P-DIF som digitalutgÄng. AnvÀnds mest i hifi-sammanhang...
Gilbert Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Burnie, du behöver nÄgot i den hÀr stilen; http://www.soundonsound.com/sos/may99/arti...m.htm?print=yes för att fÄ det att funka.
IDF Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 "of the 002 or via digital S/PDIF outs to the 002 coaxial" hittade en kort text pÄ google.. jo, jag Àr medveten om att den ryckts ur sitt sammanhang, men det Àr som sagt koaxiala s/pdif pÄ digidesigns prylar.. ang. ditt problem - har du valt rÀtt in pÄ stripparna i mix window!? har du gÄtt in i hardware setup och aktiverat s/pdif:en!?
IDF Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Burnie, du behöver nĂ„got i den hĂ€r stilen; http://www.soundonsound.com/sos/may99/arti...m.htm?print=yes för att fĂ„ det att funka. nejnej! inte alls! digi003 (Ă€ven 001 och 002) har bĂ„de ADAT och S/PDIF!! det enda som behövs Ă€r rĂ€tt kabel. en koaxial.. đ
Burnie Postat 8 maj 2008 TrÄdstartare Postat 8 maj 2008 OK! Vad föreslÄr ni dÄ? Voxen har en S/PDIF out, och min 003 Factory har bÄde S/PDIF in/OUT och Optical IN/OUT och jag sitter med en optisk kabel,
Gilbert Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Du behöver antingen en S/P-DIF optisk till coaxial-omvandlare eller en S/P-DIF optisk till ADAT-omvandlare (som jag lÀnkat till).
Burnie Postat 8 maj 2008 TrĂ„dstartare Postat 8 maj 2008 OK! Betyder det pĂ„ svenska att det ska vara RCA kontakter i den Ă€ndan som gĂ„r in i 003:an đ
Gilbert Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Sorry, glöm "The go-between". Det var Ät fel hÄll... Enklast (och billigast) Àr en optisk till coaxial adapter, t ex; http://www.m-audio.com/products/en_us/CO2-main.html
maart (oregistrerad) Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 PÄ Digidesigns hemsida stÄr det iofs "S/PDIF: 2-channel optical or RCA jack pair"
Burnie Postat 8 maj 2008 TrĂ„dstartare Postat 8 maj 2008 hmmm och pĂ„ JAM stockholm sa dom att det vara bara att plugga in den optiska kabeln och köra, undrar hur den hĂ€r trĂ„den slutar ha ha đ
Gilbert Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 PÄ Digidesigns hemsida stÄr det iofs "S/PDIF: 2-channel optical or RCA jack pair" Se sid 29; http://akmedia.digidesign.com/support/docs...arted_34483.pdf
IDF Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Hur menar du? ToneLabs S/P-DIF Ă€r optisk... jag menar rĂ€tt, men skriver antagligen fel.. springer mellan studion o vardagsrummet.. đ RCA frĂ„n Voxen in i digi003an.. sen stĂ€lla in rĂ€tt i hardware setup och ingĂ„ngen pĂ„ kanalen!
Burnie Postat 8 maj 2008 TrĂ„dstartare Postat 8 maj 2008 PROBLEMET LĂST!!! Nu funkar det klockrent !!! Jag hade glömt att ange S/PDIF output under I/O setup Det lĂ„ter grymt bra !!! đ
Gilbert Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Bara sÄ jag fattat, du har nu kopplat frÄn den optiska utgÄngen (som inte Àr RCA) till 003:ans optiska in (som Àven Àr ADAT-port men kan stÀllas om till optisk S/P-DIF?
Burnie Postat 8 maj 2008 TrÄdstartare Postat 8 maj 2008 Helt riktigt, Jag Àndrade utgÄngarna frÄn Analog 1-2 till S/PDIF L+R och vips, funkade det, kÀnns lite skumt men det funkar bra
IDF Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Helt riktigt,Jag Ă€ndrade utgĂ„ngarna frĂ„n Analog 1-2 till S/PDIF L+R och vips, funkade det, kĂ€nns lite skumt men det funkar bra det var ju det jag skrev.. đ
Burnie Postat 8 maj 2008 TrĂ„dstartare Postat 8 maj 2008 Helt riktigt,Jag Ă€ndrade utgĂ„ngarna frĂ„n Analog 1-2 till S/PDIF L+R och vips, funkade det, kĂ€nns lite skumt men det funkar bra det var ju det jag skrev.. đ JĂ€pp, jag tackar och bugar för det, det Ă€r mer tryck i ljudet nu Ă€n innan, hade hört att det skulle bli mer digitalt och spretigt, men jag tycker faktiskt att det lĂ„ter bĂ€ttre Ă€n telekabel varianten. Hur som helst Tack för hjĂ€lpen !!!!! /Björn
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.