Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Jag sitter med en "VOX Tonelab LE" mycket trevlig liten lÄda för övrigt!

Den funkar asbra med Tele L+R rakt in i 003:an, men nÀr jag försöker anvÀnda den optiska kabeln sÄ Àr det stopp, jag mÄste ha missat nÄgon detalj,

Jag gÄr alltsÄ in via den optiska kontakten pÄ 003:an, och inte RCA kontakten

Jag har Àndrat i hardware settings frÄn Adat till S/PDIF, provat bÄde "internal/S/PDIF/optical" pÄ clock source,

Jag har varit inne pÄ I/O settings och pillat lite, men det kÀnns inte som jag vet vad jag hÄller pÄ med,

instÀllningarna pÄ VOXens output verkar ÄxÄ vara rÀtt

Hur som helst sÄ kvarstÄr problemet, INGET LJUD via min nya dyra fina optiska kabel..........

NÄgon som har nÄgon aning ???

Mvh

Björnen

Redigerat av Burnie
Annons
Postat
Finns det en optisk S/P-DIF-ingÄng pÄ 003:an?

nÀe, den Àr vÀl koaxial!?

Postat

"of the 002 or via digital S/PDIF outs to the 002 coaxial"

hittade en kort text pÄ google.. jo, jag Àr medveten om att den ryckts ur sitt sammanhang, men det Àr som sagt koaxiala s/pdif pÄ digidesigns prylar..

ang. ditt problem - har du valt rÀtt in pÄ stripparna i mix window!?

har du gÄtt in i hardware setup och aktiverat s/pdif:en!?

Postat

OK!

Vad föreslÄr ni dÄ?

Voxen har en S/PDIF out, och min 003 Factory har bÄde S/PDIF in/OUT och Optical IN/OUT

och jag sitter med en optisk kabel,

Postat

Du behöver antingen en S/P-DIF optisk till coaxial-omvandlare eller en S/P-DIF optisk till ADAT-omvandlare (som jag lÀnkat till).

Postat

OK!

Betyder det pĂ„ svenska att det ska vara RCA kontakter i den Ă€ndan som gĂ„r in i 003:an 😛

maart (oregistrerad)
Postat

PÄ Digidesigns hemsida stÄr det iofs "S/PDIF: 2-channel optical or RCA jack pair"

Postat

hmmm

och pÄ JAM stockholm sa dom att det vara bara att plugga in den optiska kabeln och köra,

undrar hur den hĂ€r trĂ„den slutar ha ha 😛

Postat
Hur menar du? ToneLabs S/P-DIF Àr optisk...

jag menar rĂ€tt, men skriver antagligen fel.. springer mellan studion o vardagsrummet.. 😛

RCA frÄn Voxen in i digi003an.. sen stÀlla in rÀtt i hardware setup och ingÄngen pÄ kanalen!

Postat

PROBLEMET LÖST!!!

Nu funkar det klockrent !!!

Jag hade glömt att ange S/PDIF output under I/O setup

Det lÄter grymt bra !!!

😛

Postat

Bara sÄ jag fattat, du har nu kopplat frÄn den optiska utgÄngen (som inte Àr RCA) till 003:ans optiska in (som Àven Àr ADAT-port men kan stÀllas om till optisk S/P-DIF?

Postat

Helt riktigt,

Jag Àndrade utgÄngarna frÄn Analog 1-2 till S/PDIF L+R

och vips, funkade det,

kÀnns lite skumt men det funkar bra

Postat
Helt riktigt,

och vips, funkade det,

det var ju det jag skrev.. 😉

Postat
Helt riktigt,

och vips, funkade det,

det var ju det jag skrev.. 😉

JÀpp, jag tackar och bugar för det, det Àr mer tryck i ljudet nu Àn innan, hade hört att det skulle bli mer

digitalt och spretigt, men jag tycker faktiskt att det lÄter bÀttre Àn telekabel varianten.

Hur som helst

Tack för hjÀlpen !!!!!

/Björn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.