Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Klantade till det tidigare idag, kopplade av misstag in en 18V-adapter i min distpedal som kräver 9V. Körde bara 5-10 minuter, märkte inget på ljudet utan uppmärksammade misstaget först efteråt.

Pedalen låter fortfarande som den ska, det jag undrar är om någon komponent kan ha tagit så mycket stryk av detta att det kan innebära framtida problem?

Som tur är så är pedalen en billig Behringer, men skulle ändå vara grymt att känna till vad som händer om man råkar koppla fel...

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Det går inte att säga rakt av. Om den inte brann upp direkt så är det nog ganska stort hopp om att

allt gick bra. Det finns utrustning som pajar vid 25 procent överspänning och det finns utrustning

som klarar nästan vad somhelst AC eller DC. Jag har en rakapparat som påstås gå på 12dc till 280v AC.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.