Jump to content
Annons

Tempo byten?


Einar182

Recommended Posts

Hey! har precis börjar använda EZ drummer och ett problem jag stött på nu och inte hittat något svar på är ,

Hur gör man för att byta tempo på dem?... de är väl nått i Cubase man ska pilla på skulle jag tro men har inte lyckats hitta de 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Om du ändrar tempo i Cubase så följer EZ-drummer det tempot. Så är det i PT iaf och borde ju vara samma i Cubase.

//Anders

jag tänkte mer så att man kunde sakta ner tempot en i en viss del bara sen höja tillbaka till "utgångs" tempot??

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ändrar tempo i Cubase så följer EZ-drummer det tempot. Så är det i PT iaf och borde ju vara samma i Cubase.

//Anders

jag tänkte mer så att man kunde sakta ner tempot en i en viss del bara sen höja tillbaka till "utgångs" tempot??

Jaha, nu vet jag inte hur det är i de nyare cubase varianterna, men förr var det en knapp med en dirigent på har jag för mig där man kunde ändra tempo mitt i en låt. Men som sagt så vet jag inte alls hur det ser ut idag så det kan säkert någon annan vänlig själ hjälpa dig med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ändrar tempo i Cubase så följer EZ-drummer det tempot. Så är det i PT iaf och borde ju vara samma i Cubase.

//Anders

jag tänkte mer så att man kunde sakta ner tempot en i en viss del bara sen höja tillbaka till "utgångs" tempot??

Jaha, nu vet jag inte hur det är i de nyare cubase varianterna, men förr var det en knapp med en dirigent på har jag för mig där man kunde ändra tempo mitt i en låt. Men som sagt så vet jag inte alls hur det ser ut idag så det kan säkert någon annan vänlig själ hjälpa dig med.

tack ändÅ! får försöka hitta en sån lite knapp då 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bara ska ha ett långsammare tempo på låten än Cubases standardtempo så fixar du det i kontrollpanelen.

Vill du ändra tempo under låtens gång så gör du det med Tempo Track.

Enklast är att läsa manualen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bara ska ha ett långsammare tempo på låten än Cubases standardtempo så fixar du det i kontrollpanelen.

Vill du ändra tempo under låtens gång så gör du det med Tempo Track.

Enklast är att läsa manualen.

great får ta och plöja igenom den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

För att förtydliga:

Tempo track -> [CTRL]+[T]

Öppnar en ny ruta där du kan måla in taktartsändringar som både kan vara tillfälliga för den takten eller ligga resten av låten.

Detsamma går givetvis att utföra med tempo i samma ruta.

Lycka till

MvH Viktor

[/q

tack tack de där lät inte allt för svårt, de ska man nog kunna klara av 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...