Jump to content
Annons

Sångteknik - lära sig "skrika"?


Schampo

Recommended Posts

Annons
DieHard (oregistrerad)
Jag har sjungit ett tag, mest stämmor/körer och jag vill lära mig "skrika".

Skrika på samma sätt som sångaren här: http://www.youtube.com/watch?v=pmoB2svMld8

Lyssna på bryggan så förstår ni hur jag menar.

Så hur gör man det utan att förstöra rösten?

Det finns en video att köpa som heter zen of screaming som ska innehålla allt du behöver. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv den filmen, är helt värdelös. (Ytterst tacksam att jag inte betalade flera hundra för den)

Det är bara artister som snackar om en kvinna och om hur jävla bra hon tydligen är.

Hon lär förövrigt inte ut att "skrika" utan att man måste mer eller mindre kunna skrika innan, sen finslipar hon bara så att man inte förstör rösten.

Det är det enda nyttiga med filmen och utgör cirka 5-10minuter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det 1an eller 2an du har? Finns ju också en Zen of creaming extra cd som beskriver lite mer från grunden.

Grejen är den att skrik är inte något man kan lyssna/titta sig till, man måste upptäcka och testa tills det börjar låta rätt, sedan bygga på det mer och mer.

Tyvärr, så är det så.

Om du behöver hjälp med något kan du hojta till!

/J

EDIT: Kom på att jag har ett ljudklipp på datorn som kan hjälpa/har hjälpt

Redigerat av TwistMe
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det 1an eller 2an du har? Finns ju också en Zen of creaming extra cd som beskriver lite mer från grunden.

Grejen är den att skrik är inte något man kan lyssna/titta sig till, man måste upptäcka och testa tills det börjar låta rätt, sedan bygga på det mer och mer.

Tyvärr, så är det så.

Om du behöver hjälp med något kan du hojta till!

/J

EDIT: Kom på att jag har ett ljudklipp på datorn som kan hjälpa/har hjälpt

Såg den för ungefär ett år sen och jag tror det var ettan.

Nah vet att man inte ska lyssna/titta för att lära, men är man jävligt otålig att lära sig nya saker som vissa kan utan träning efter målbrottet så tar man all hjälp man kan få.

Kan ta och ladda upp hur jag försöker få fram nåt skrik.

http://www.mediafire.com/?rjegdmhr1bh

Som du hör så har jag inte grunderna avklarade ens utan allt är mer eller mindre producerat av viskningar.

Och som jag skrev tidigare, jag uppskattar all hjälp nå extremt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det 1an eller 2an du har? Finns ju också en Zen of creaming extra cd som beskriver lite mer från grunden.

Grejen är den att skrik är inte något man kan lyssna/titta sig till, man måste upptäcka och testa tills det börjar låta rätt, sedan bygga på det mer och mer.

Tyvärr, så är det så.

Om du behöver hjälp med något kan du hojta till!

/J

EDIT: Kom på att jag har ett ljudklipp på datorn som kan hjälpa/har hjälpt

Såg den för ungefär ett år sen och jag tror det var ettan.

Nah vet att man inte ska lyssna/titta för att lära, men är man jävligt otålig att lära sig nya saker som vissa kan utan träning efter målbrottet så tar man all hjälp man kan få.

Kan ta och ladda upp hur jag försöker få fram nåt skrik.

http://www.mediafire.com/?rjegdmhr1bh

Som du hör så har jag inte grunderna avklarade ens utan allt är mer eller mindre producerat av viskningar.

Och som jag skrev tidigare, jag uppskattar all hjälp nå extremt.

Ja ettan är inte så bra om man inte redan kan grunderna, tvåan är betydligt bättre.

Att det låter viskigt tror jag det gör för alla i början, så kändes det för mig iallafall 🙂

Du fixade de låga growlsen iallafall och det är en början, ljusa är lite svårare, speciellt om du har en mörk röst.

http://www.speedyshare.com/664873701.html

Den borde hjälpa, iallafall för mig.

-J

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det 1an eller 2an du har? Finns ju också en Zen of creaming extra cd som beskriver lite mer från grunden.

Grejen är den att skrik är inte något man kan lyssna/titta sig till, man måste upptäcka och testa tills det börjar låta rätt, sedan bygga på det mer och mer.

Tyvärr, så är det så.

Om du behöver hjälp med något kan du hojta till!

/J

EDIT: Kom på att jag har ett ljudklipp på datorn som kan hjälpa/har hjälpt

Ladda gärna upp om du har möjlighet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det 1an eller 2an du har? Finns ju också en Zen of creaming extra cd som beskriver lite mer från grunden.

Grejen är den att skrik är inte något man kan lyssna/titta sig till, man måste upptäcka och testa tills det börjar låta rätt, sedan bygga på det mer och mer.

Tyvärr, så är det så.

Om du behöver hjälp med något kan du hojta till!

/J

EDIT: Kom på att jag har ett ljudklipp på datorn som kan hjälpa/har hjälpt

Ladda gärna upp om du har möjlighet!

Har ju gjort det

🙂

http://www.speedyshare.com/664873701.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ettan är inte så bra om man inte redan kan grunderna, tvåan är betydligt bättre.

Att det låter viskigt tror jag det gör för alla i början, så kändes det för mig iallafall 😊

Du fixade de låga growlsen iallafall och det är en början, ljusa är lite svårare, speciellt om du har en mörk röst.

http://www.speedyshare.com/664873701.html

Den borde hjälpa, iallafall för mig.

-J

Joo, har en rätt mörk röst generellt.

Måste säga att jag uppskattar den där uppladdningen, lyssnade igenom och prövade fram lite, lät mycket bättre nu.

Ska ta och lyssna igenom den några gånger samt prova fullt ut när man inte har folk i närheten, har ingen lust att bli avskickad till psyk.

Lyssnade igenom dina myspace's, väldigt bra material men jävlar, mastering'arna var ju otroliga. Hur länge har du hållt på med detta?

Du är väl rätt ung?

Som sagt, tack än en gång för uppladdningen, uppskattar det.

___

funky monk

600kr för en bok med tillhörande CD(vad finns på den?), lite väl saftigt i mitt tycke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joo, har en rätt mörk röst generellt.

Måste säga att jag uppskattar den där uppladdningen, lyssnade igenom och prövade fram lite, lät mycket bättre nu.

Ska ta och lyssna igenom den några gånger samt prova fullt ut när man inte har folk i närheten, har ingen lust att bli avskickad till psyk.

Lyssnade igenom dina myspace's, väldigt bra material men jävlar, mastering'arna var ju otroliga. Hur länge har du hållt på med detta?

Du är väl rätt ung?

Som sagt, tack än en gång för uppladdningen, uppskattar det.

Helt lugnt. Är bara glad att kunna hjälpa andra som har suttit i samma båt 😆

Oh men man tackar 😉 , rättså gammalt och ouppdaterat material som ligger där men tack så mycket för dom orden!

Har hållt på med musik (göra musik) i 3 år och är 16 bast. Faktiskt så är dom låtarna omastrade 🙂

-J

Redigerat av TwistMe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...