Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej alla - det är första gången jag postar här men jag har läst en del.

Idag hittade jag ett par kompakta magnetskyddade högtalare i grovsoprummet bland en massa utdaterat hifi-skrot. I hopp om att det kanske var fungerande monitorer eller i alla fall okej hemmahögtalare så plockade jag in dem. Modellen heter Mordaunt Short CS-1.

Går de att använda till något, tror ni?

Annons
Guest drloop
Posted

Högtalarna går säkert bra att använda om dom funkar.

Mordaunt Short är väl ganska kända så...

Guest audioexcitement
Posted
Hej alla - det är första gången jag postar här men jag har läst en del.

Idag hittade jag ett par kompakta magnetskyddade högtalare i grovsoprummet bland en massa utdaterat hifi-skrot. I hopp om att det kanske var fungerande monitorer eller i alla fall okej hemmahögtalare så plockade jag in dem. Modellen heter Mordaunt Short CS-1.

Går de att använda till något, tror ni?

Något skulle de kunna användas till........men kanske inte till analytisk lyssning. Ingenting behöver vara perfekt, men kanske att dessa har för lite ljud för mixning.

Thomas Bergman

019-450203

Posted

Okej, tack för hjälp med bedömningen. Just nu har jag varken några lämpliga hörlurar, högtalare. monitorer eller pengar så allt är bättre än att lägga ner helt.