Jump to content
Annons

Cort Viva Series + Emg pickups?


nummersex

Recommended Posts

Hej!

Som titeln beskriver rätt bra så vill jag alltså byta ifrån mina passive Mighty-Mite humbuckers till lite kraftigare Emg 81-85.

Några frågor:

Är det några problem att byta på detta sättet och någon som har erfarenhet av detta med just denna gitarren?

Vart ska jag sätta batteriet?

Vad gör jag med pickupen som sitter i mitten. Kopplar jag bort denna och låter den sitta kvar eller ska jag byta den med?

Varför jag vill byta är för att jag spelar mest rock/metal och stör mig på att attacken inte är tillräckligt bra samt att dom som är i nu är rätt noisy, i brist på bättre ord.

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Får inte batteriet plats där pottar och annat sitter? Mellanmicken tycker jag du ska behålla om du inte ska byta även mickväljaren, du kanske vill byta även den i framtiden och då blir det enklare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det ska nog inte vara några probs att få plats med batteriet vid närmare eftertanke. Du har inget bra tips på en bra mellanpickup? Jag snackade lite med en på 4sound, men ibland känns det mer som dom bara vill sälja på en grejer utan att eg ha någon aning om vad det är man är ute efter. Men funderar på att skita i mittpickupen och låta den sitta där fast urkopplad så att den inte sabbar ljudbilden jag är ute efter. // G

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...