Jump to content
Annons

M-audio Audiophile 24/96


snakevillekid (oregistrerad)

Recommended Posts

snakevillekid (oregistrerad)

Hej.

Har nyligen köpt ett Audiophile 24/96 men kan inte få det till att spela in.

Jag använder det ihop med Emagic Audio Logic 5.5 och det fungerar utmärkt till att spela upp VST-syntar. Problemet börjar när jag vill exportera en låt till wave-format. Det står bara att ingen "audio driver is activated"

Jag har oxå Adobe Audition 2 och det fungerar heller inte att spela in i. Det går där emot att öppna ljudfiler i Adobe Audition och spela upp, inga problem.

Som sagt var det är inspelning som inte fungerar. Med mitt gamla ljudkort kunde jag till exempel spela upp en låt i mediaspelaren och samtidigt trycka på record i Adobe Audition och spela in det som spelades upp.

Jag misstänker att det är någon inställning i något av programmen eller i ljudkortests setup eller mixer. Jag har provat alla möjliga inställningar men jag gissar bara, så det är som att leta efter en nål i en höstack.

Här är min utrustning:

AMD DualCore 6000+

4 Gb Ram

500 Gb HD

M-Audio Audiophile 24/96

M-Audio Radium 61 USB Key station

Emagic Audio Logic 5.5

Adobe Audition 2.0

Win XP SP 2

Senaste Drivrutinerna från M-Audio

Snälla hjälp mig, jag vill bara komma igång med skapandet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons
Jag har för mig att jag var tvungen att använda Monitor Mixer (i Audiophiles kontrollpanel) för inspelning. Har du testat det?

Det måste man inte alls.

Har du aktiverat ingångarna i cubase och valt rätt? Kontrollera drivrutinerna i kontrollpanelen och att du använder rätt drivers i inspelningsprogrammet. Kontrollera om Monitor Mixern får signal när du får in singal i ingångarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag har för mig att jag var tvungen att använda Monitor Mixer (i Audiophiles kontrollpanel) för inspelning. Har du testat det?

Det måste man inte alls.

Har du aktiverat ingångarna i cubase och valt rätt? Kontrollera drivrutinerna i kontrollpanelen och att du använder rätt drivers i inspelningsprogrammet. Kontrollera om Monitor Mixern får signal när du får in singal i ingångarna.

Ehh blundade du när du läste? 😉 Han skrev han har logic och inte cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hej.

Har nyligen köpt ett Audiophile 24/96 men kan inte få det till att spela in.

Jag använder det ihop med Emagic Audio Logic 5.5 och det fungerar utmärkt till att spela upp VST-syntar. Problemet börjar när jag vill exportera en låt till wave-format. Det står bara att ingen "audio driver is activated"

Jag har oxå Adobe Audition 2 och det fungerar heller inte att spela in i. Det går där emot att öppna ljudfiler i Adobe Audition och spela upp, inga problem.

Som sagt var det är inspelning som inte fungerar. Med mitt gamla ljudkort kunde jag till exempel spela upp en låt i mediaspelaren och samtidigt trycka på record i Adobe Audition och spela in det som spelades upp.

Jag misstänker att det är någon inställning i något av programmen eller i ljudkortests setup eller mixer. Jag har provat alla möjliga inställningar men jag gissar bara, så det är som att leta efter en nål i en höstack.

Här är min utrustning:

AMD DualCore 6000+

4 Gb Ram

500 Gb HD

M-Audio Audiophile 24/96

M-Audio Radium 61 USB Key station

Emagic Audio Logic 5.5

Adobe Audition 2.0

Win XP SP 2

Senaste Drivrutinerna från M-Audio

Snälla hjälp mig, jag vill bara komma igång med skapandet

Nu kan jag ingenting om logic men ett vanligt standardsvar är LÄS MANUALEN!!

Link to comment
Dela på andra sajter

snakevillekid (oregistrerad)

Tack alla för hjälpen.

Har bytt från Logic till Cubase och har dessutom fått det att fungera. Pillade lite med inställningar i mixer och gjorde inställningar i cubase. Jag är inte riktig säker på vad jag har gjort men rätt verkar det i alla fall.

Som sagt tack så jättemycket alla som har svarat..........

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase hade inget med saken att göra vet ej varför jag skrev 🙂 men man behöver inte gå in och ändra i monitormixen i alla fall vilket jag ville framhäva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...