Elof (oregistrerad) Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 (redigerat) Hejhej, jag har fÄtt upp en lite mer seriös och överskÄdlig hemsida med mycket hjÀlp av en god vÀn (Sounden hÀr pÄ forumet) eftersom jag inte har nÄgon koll pÄ sÄnt hÀr sjÀlv. Jag tÀnkte bara slÀnga ut lÀnken sÄ att folk vet att man finns och lite vad man gör: Loelv.com SÀg gÀrna vad ni tycker. Kommer Àndra bilderna lite dÄ och dÄ Àr det tÀnkt. "Just nu"-delen Àndras hela tiden, sÄ fort nÄt nytt Àr i göringen. Tack för ett bra forum! Redigerat 15 april 2008 av Elof
Lilleman Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 Det ser bra ut, liten lagom att hĂ„lla uppdaterad đ
Elof (oregistrerad) Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 Vart hĂ„ller du hus, ganska relevant? Jag Ă€r medveten om att den infon inte finns pĂ„ sidan, jag har funderat pĂ„ att lĂ€gga ut den. đ Jag bor i Uppsala men nĂ€stan alla mina jobb kommer frĂ„n Stockholm dĂ€r jag ocksĂ„ spelar in en hel del.
Twilight_Zound Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 Kaffebryggaren var vĂ€l Ă€ndĂ„ det viktigaste lithium???? Nu fattas bara den STOOOOORA ölkylen med... đ Snyggt och avskalat...
4Trax Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 (redigerat) Skulle kanske ta bort hÀlften av texten i studio avdelen. Det enda kunden pÄ sin höjd vet Àr , inte vad Pro Tools Àr bara att det Àr bra. Om du nu har det? Det dÀr med att du kan anvÀnda prylarna ska man vÀl ÀndÄ inte trycka pÄ, lÄter som man hÀvda sig/oproffsigt. Annars lite vÀl naket. Om du försöker med det stilrena sÄ Àr det ÀndÄ en design som Àr minimal men ÀndÄ kÀnns exklusivt. Vet att det Àr jÀtte svÄrt att fÄ till en schysst sida om man inte Àr Flash/Dreamweaver-kung. Jag Àr sjÀlv helt vÀrdelös men har omgÄtts med för mÄnga grafisk designers tror jag. HÀr har du lite lÀnkar till branch sidor om du behöver inspiration http://www.irm-media.se/irm/(ql43ju454yalj...tionsbolag.aspx /Mr. Knowitall Edit: Shit vad jag hackar pÄ din sida, sorry Redigerat 15 april 2008 av 4Trax
Elof (oregistrerad) Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 (redigerat) Skulle kanske ta bort hÀlften av texten i studio avdelen. Det enda kunden pÄ sin höjd vet Àr , inte vad Pro Tools Àr bara att det Àr bra. Om du nu har det? Det dÀr med att du kan anvÀnda prylarna ska man vÀl ÀndÄ inte trycka pÄ, lÄter som man hÀvda sig/oproffsigt. Annars lite vÀl naket. Om du försöker med det stilrena sÄ Àr det ÀndÄ en design som Àr minimal men ÀndÄ kÀnns exklusivt. Vet att det Àr jÀtte svÄrt att fÄ till en schysst sida om man inte Àr Flash/Dreamweaver-kung. Jag Àr sjÀlv helt vÀrdelös men har omgÄtts med för mÄnga grafisk designers tror jag. HÀr har du lite lÀnkar till branch sidor om du behöver inspiration http://www.irm-media.se/irm/(ql43ju454yalj...tionsbolag.aspx /Mr. Knowitall Edit: Shit vad jag hackar pÄ din sida, sorry Hemsidan Àr nog ganska lÄngt ifrÄn att vara tÀnkt som en "söka jobb" sida. Har haft olika hemsidor och kan inte minnas att jag fÄtt nÄgot jobb pÄ grund av just hemsidor utan det har bara gÄtt genom kontakter och rekommendationer. Det Àr mer som en "vad gör han nu och hur lÄter det?" hemsida, kanske med en skvÀtt humor och sjÀlvdistans. Jag Àr dock mycket seriös i det jag gör och jag hoppas ÀndÄ att det framgÄr (men jag kanske har misslyckats?). Jag kör inte Protools i min studio. Det hjÀlper mig inte mer Àn Logic i det jag gör. Jag ska fundera över hur jag ska framstÀlla studiobiten, jag jobbar ju inte bara i min egen studio. Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var nog en liten motreaktion mot alla överdetaljerade "gearlists" pÄ studiohemsidor och avsaknad av exempel pÄ vad folk kan göra med utrustningen de har. à ter igen med en skvÀtt humor. Redigerat 15 april 2008 av Elof
Gain Postat 16 april 2008 Postat 16 april 2008 Funkar bra avskalat. Skippa gearlist helt och lÀgg lite tid pÄ fler och liknande bilder som du har nu (inte nödvÀndigtvis trÄkiga close-ups m a o ). Det du lagt upp i musikvÀg lÄter vÀldigt bra och organiskt och kan ju speglas i lite snygga och sköna bilder frÄn sessions ocksÄ. DÄ talar jag inte å la bildspel utan sparsamt det ocksÄ.
Elof (oregistrerad) Postat 16 april 2008 Postat 16 april 2008 Funkar bra avskalat. Skippa gearlist helt och lĂ€gg lite tid pĂ„ fler och liknande bilder som du har nu (inte nödvĂ€ndigtvis trĂ„kiga close-ups m a o ). Det du lagt upp i musikvĂ€g lĂ„ter vĂ€ldigt bra och organiskt och kan ju speglas i lite snygga och sköna bilder frĂ„n sessions ocksĂ„. DĂ„ talar jag inte ĂĄ la bildspel utan sparsamt det ocksĂ„. Grymma tips, tack sĂ„ mycket! En liten skruv Ă€r bara att det Ă€r jag som spelar allting pĂ„ alla lĂ„tar och Ă€ven sjunger. SĂ„ det blir samma kille pĂ„ alla sessionbilder och jag mĂ„ste Ă€ven ha nĂ„n som kommer och fotar đ
VacUm Postat 16 april 2008 Postat 16 april 2008 Perfekt tycker jag. Centrera allt och kanske lÀgga sjÀlva innehÄllet i en div med vit bakgrund och ha överbliven yta i nÄn annan fÀrg kanske? Skulle nog öka den minimalistiska kÀnslan.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.