Jump to content
Annons

Ny Hemsida!

Recommended Posts

Elof (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hejhej, jag har fÄtt upp en lite mer seriös och överskÄdlig hemsida med mycket hjÀlp av en god vÀn (Sounden hÀr pÄ forumet) eftersom jag inte har nÄgon koll pÄ sÄnt hÀr sjÀlv.

Jag tÀnkte bara slÀnga ut lÀnken sÄ att folk vet att man finns och lite vad man gör:

Loelv.com

SÀg gÀrna vad ni tycker.

Kommer Àndra bilderna lite dÄ och dÄ Àr det tÀnkt.

"Just nu"-delen Àndras hela tiden, sÄ fort nÄt nytt Àr i göringen.

Tack för ett bra forum!

Redigerat av Elof
Annons
Postat

det var i god tid som den kom.. 😉

Elof (oregistrerad)
Postat
Vart hÄller du hus, ganska relevant?

Jag Ă€r medveten om att den infon inte finns pĂ„ sidan, jag har funderat pĂ„ att lĂ€gga ut den. 😉

Jag bor i Uppsala men nÀstan alla mina jobb kommer frÄn Stockholm dÀr jag ocksÄ spelar in en hel del.

Postat

Kaffebryggaren var vÀl ÀndÄ det viktigaste lithium????

Nu fattas bara den STOOOOORA ölkylen med...

😉

Snyggt och avskalat...

Postat (redigerat)

Skulle kanske ta bort hÀlften av texten i studio avdelen. Det enda kunden pÄ sin höjd vet Àr , inte vad Pro Tools Àr bara att det Àr bra. Om du nu har det?

Det dÀr med att du kan anvÀnda prylarna ska man vÀl ÀndÄ inte trycka pÄ, lÄter som man hÀvda sig/oproffsigt.

Annars lite vÀl naket. Om du försöker med det stilrena sÄ Àr det ÀndÄ en design som Àr minimal men ÀndÄ kÀnns exklusivt.

Vet att det Àr jÀtte svÄrt att fÄ till en schysst sida om man inte Àr Flash/Dreamweaver-kung.

Jag Àr sjÀlv helt vÀrdelös men har omgÄtts med för mÄnga grafisk designers tror jag.

HÀr har du lite lÀnkar till branch sidor om du behöver inspiration http://www.irm-media.se/irm/(ql43ju454yalj...tionsbolag.aspx

/Mr. Knowitall

Edit: Shit vad jag hackar pÄ din sida, sorry

Redigerat av 4Trax
Elof (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Skulle kanske ta bort hÀlften av texten i studio avdelen. Det enda kunden pÄ sin höjd vet Àr , inte vad Pro Tools Àr bara att det Àr bra. Om du nu har det?

Det dÀr med att du kan anvÀnda prylarna ska man vÀl ÀndÄ inte trycka pÄ, lÄter som man hÀvda sig/oproffsigt.

Annars lite vÀl naket. Om du försöker med det stilrena sÄ Àr det ÀndÄ en design som Àr minimal men ÀndÄ kÀnns exklusivt.

Vet att det Àr jÀtte svÄrt att fÄ till en schysst sida om man inte Àr Flash/Dreamweaver-kung.

Jag Àr sjÀlv helt vÀrdelös men har omgÄtts med för mÄnga grafisk designers tror jag.

HÀr har du lite lÀnkar till branch sidor om du behöver inspiration http://www.irm-media.se/irm/(ql43ju454yalj...tionsbolag.aspx

/Mr. Knowitall

Edit: Shit vad jag hackar pÄ din sida, sorry

Hemsidan Àr nog ganska lÄngt ifrÄn att vara tÀnkt som en "söka jobb" sida.

Har haft olika hemsidor och kan inte minnas att jag fÄtt nÄgot jobb pÄ grund av just hemsidor utan det har bara gÄtt genom kontakter och rekommendationer.

Det Àr mer som en "vad gör han nu och hur lÄter det?" hemsida, kanske med en skvÀtt humor och sjÀlvdistans.

Jag Àr dock mycket seriös i det jag gör och jag hoppas ÀndÄ att det framgÄr (men jag kanske har misslyckats?).

Jag kör inte Protools i min studio. Det hjÀlper mig inte mer Àn Logic i det jag gör.

Jag ska fundera över hur jag ska framstÀlla studiobiten, jag jobbar ju inte bara i min egen studio.

Anledningen till att jag skrev som jag gjorde var nog en liten motreaktion mot alla överdetaljerade "gearlists" pĂ„ studiohemsidor och avsaknad av exempel pĂ„ vad folk kan göra med utrustningen de har. Åter igen med en skvĂ€tt humor.

Redigerat av Elof
Postat

Funkar bra avskalat. Skippa gearlist helt och lÀgg lite tid pÄ fler och liknande bilder som du har nu (inte nödvÀndigtvis trÄkiga close-ups m a o ). Det du lagt upp i musikvÀg lÄter vÀldigt bra och organiskt och kan ju speglas i lite snygga och sköna bilder frÄn sessions ocksÄ. DÄ talar jag inte å la bildspel utan sparsamt det ocksÄ.

Elof (oregistrerad)
Postat
Funkar bra avskalat. Skippa gearlist helt och lÀgg lite tid pÄ fler och liknande bilder som du har nu (inte nödvÀndigtvis trÄkiga close-ups m a o ). Det du lagt upp i musikvÀg lÄter vÀldigt bra och organiskt och kan ju speglas i lite snygga och sköna bilder frÄn sessions ocksÄ. DÄ talar jag inte å la bildspel utan sparsamt det ocksÄ.

Grymma tips, tack sÄ mycket!

En liten skruv Àr bara att det Àr jag som spelar allting pÄ alla lÄtar och Àven sjunger.

SĂ„ det blir samma kille pĂ„ alla sessionbilder och jag mĂ„ste Ă€ven ha nĂ„n som kommer och fotar 😆

Postat

Perfekt tycker jag.

Centrera allt och kanske lÀgga sjÀlva innehÄllet i en div med vit bakgrund och ha överbliven yta i nÄn annan fÀrg kanske? Skulle nog öka den minimalistiska kÀnslan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.